اربعین دوره کامل تهذیب نفس است

امام جمعه موقت اهواز اربعین را یک دوره تربیتی و دوره تهذیب نفس دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های این هفته نماز جمعه این کلانشهر در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی به معرفت، بصیرت و آگاهی ما اضافه و تنفر ما را از دنیا بیش تر می کند و به ما نشان می دهد که دنیا بی ارزش است.

وی اظهار داشت: امسال از نظر خدمات رسانی به زائرین اقدامات خوبی انجام شد، زیرساخت ها ارتقا پیدا کرد و مسئولان مانند سال های گذشته به میدان آمدند.

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: امسال اقدامات جدی تری در زمینه آبرسانی و بهبود جاده ها انجام شد و مردم در اداره موکب ها بسیار خوب عمل کردند.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص وضعیت مالباختگان موسسه های مالی و اعتباری اذعان داشت: سپرده گذاران این موسسه ها افراد سرمایه دار نبودند و این موسسه ها به صورت پنهان عمل نمی کردند و در خیابان های اصلی شهر فعالیت داشتند.

وی افزود: مسئولان باید رسیدگی به این مساله را در اولویت قرار دهند و اجازه سوء استفاده به کسی را ندهند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن زاده بیان کرد: از سپرده گذاران عذرخواهی می کنم و آن ها را به صبر و بردباری و مسئولان را به دلسوزی بیش تر دعوت میکنم.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به اینکه آمریکا، صهیونیست ها و سعودی ها شکست های بسیاری را در منطقه داشته اند گفت: آن ها بعد از شروع بیداری اسلامی، گروه های تکفیری را در منطقه وارد کردند و جنایات زیادی را مرتکب شدند و هرکس الفبای سیاست را بداند کتمان نمی کند جنایات تکفیری ها، جنایات آمریکا و صهیونیست ها است و اخیرا استعفای عجیب نخست وزیر لبنان در عربستان اتفاق افتاد و این توطئه ها راه به جای نمی برد.

وی اظهار کرد: باید بدانیم آمریکا، صهیونیست ها و عواملشان در منطقه دست از توطئه بر نمی دارند و در نتیجه همدلی، هوشیاری، بصیرت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تمام نقشه های دشمن را خنثی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده همچنین 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی و رحلت آیت الله علامه طباطبایی را گرامی داشت و بیان داشت: وی از نظر علم و اخلاق و عرفان از افتخارات شیعه بود.

وی گفت: سرانه مطالعه در کشور پایین است و فضای مجازی نیز این آمار را پایین تر آورده است و برای افزایش سرانه مطالعه به کار فرهنگی نیاز است.

امام جمعه موقت اهواز به آغاز هفته وقف از پنجشنبه آینده اشاره و اذعان کرد: باید فرهنگ وقف را تقویت کنیم و مسئولان اوقاف، اهتمام بیش تری به موقوفات داشته باشند.

انتهای پیام/گ

تهذیب نفس با علم به اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.