خطیب نماز جمعه اهواز تاکید کرد؛

ورود مسئولان خوزستان برای حل مشکل بیکاری در استان

امام جمعه اهواز از مسئولان خوزستان خواست برای حل مشکل بیکاری بسیجی وار وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهرستان با ابراز گله مندی از وضعیت بیکاری در خوزستان از مسئولان خواست برای حل مشکل بیکاری در این استان بسیجی وار عمل کنند.

وی اظهار داشت: تصمیم های اتخاذ شده از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی برای حل معضل بیکاری معلوم نیست در چه گردابی گرفتار می شوند که به مقصد و نتیجه نمی رسند.

خطیب نماز جمعه اهواز اذعان کرد: برای ایجاد اشتغال در روستاها مقرر شده بود از محل صندوق ذخیره ارزی اعتباری به صورت قرض الحسنه پرداخت شود که این وعده هنوز محقق نشده است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه هیچ امیدی به کمک بانک ها در موضوع ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری در استان خوزستان نیست گفت: با سودهای کلانی که بانک ها می گیرند امکان کمک به حل مشکل بیکاری در این استان وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه باید هر چه زودتر اعتبار صندوق ذخیره ارزی به این استان پرداخت شود بیان داشت: از استاندار خوزستان در خواست می شود موضوع اعتبار صندوق ذخیره ارزی و سایر اعتباراتی که قرار بود در بحث ایجاد اشتغال به خوزستان تعلق گیرد را پیگیری نماید و گزارش کار عملی را اعلام کند.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: با وجود اینکه قرار بود ابتدای امسال این اعتبار به استان خوزستان پرداخت شود، اما با گذشت 9 ماه از سال هنوز اعتباری از محل صندوق به این استان پرداخت نشده است.

امام جمعه اهواز با گله مندی از اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی به درستی در استان خوزستان عملیاتی نشده است تصریح کرد: شعار و صحبت در خصوص اقتصاد مقاومتی کافی نیست.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در ادامه با تبریک پیروزی رزمندگان اسلام بر تروریست های تکفیری داعش افزود: خداوند داعش را از بین برد، حکومت داعش از صحنه روزگار پاک شده است.

وی این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب، مردم و رزمندگان تبریک گفت و اذعان داشت: برای مبارزه با داعش در سوریه بالغ بر 45 هزار نفر از سوریه به غیر از ارتش این کشور در قالب بسیج مردمی وارد میدان نبرد شدند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: مردم ایران با فداکاری و خدمتگذاری نمادی از بسیج هستند.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: بسیج تنها یک نهاد نظامی نیست بلکه به لحاظ عرفانی و فلسفی نیز جایگاه ارزشمندی دارد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اجرای طرح صالحین از سوی بسیجیان در مساجد اهواز افزود: این طرح در ابتدا در اهواز اجرا شد که در حال حاضر در کل کشور و حتی کشورهای هم جوار در مساجد در حال اجرا می باشد.

وی بیان کرد: این طرح که توسط بسیجیان شکل گرفته باعث شده تا مردم گروه های صالحینی را در مساجد تشکیل دهند و در خصوص مشکلات اجتماعی بحث و گفت و گو کنند و راه حل ارائه نمایند.

خطیب نماز جمعه اهواز همچنین در ادامه با تجلیل از پزشکان بسیجی افزود: پزشکان زیادی برای درمان بیماران نیازمند به مناطق روستایی سفر می کنند که پیشنهاد شده این پزشکان در مساجد مستقر شوند، این فرهنگ در بین اقشار دیگر جامعه از جمله دانشجویان برای کمک به مناطق محروم وجود دارد که لازم است اینگونه حرکت ها تقویت شود.

وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه اذعان کرد: سپاه و بسیج مسئولیت کمک به روستاهای آسیب دیده و ارتش مسئولیت شهرهای زلزله زده را بر عهده گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان داشت: ارسال روزانه 700هزار قرص نان به مناطق زلزله زده تنها بخشی از کمک های مردم بسیجی استان خوزستان به زلزله زدگان کرمانشاه است.

انتهای پیام/گ

تاکید امام جمعه اهواز بر رفع بیکاری در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.