امام جمعه عسلویه با تاکید بر لزوم تقویت وحدت در بین امت اسلامی، گفت: دشمن از هر ابزاری برای ایجاد تفرقه در بین جهان اسلام استفاده می‌کند.

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: موضوع وحدت دارای اهمیت زیادی است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام روی موضوع تفرقه و اختلاف سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند تا مسلمانان را به جان هم بیندازند و فتنه انگیزی کنند. راه‌انداختن جنگ‌های مذهبی یکی از روش‌های آنها است و می‌بینیم که در کشورهای عربی و اسلامی مانند مصر، سوریه، عراق و بحرین چه کارهایی کرده‌اند و مسلمان کشی و برادر کشی راه انداختند.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: هر مسلمان هوشیار و بیدار و انقلابی باید مواظب دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمن باشد به‌ویژه در منطقه ما که شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند باید وحدت را تقویت کنند.

وی اضافه کرد: خدا در قرآن ما را امت واحده دانسته است و باید بر اشتراکات تکیه کنیم. حضرت امام و مقام معظم رهبری بارها خطر تفرقه بین مسلمانان را گوشزد کرده‌اند و هرکس را بر خلاف وحدت عمل کند نه شیعه و نه سنی می‌دانند.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: بهانه دست دشمن نباید بدهیم و آلت دست دشمن نشویم؛ با وحدت به صورت شعاری برخورد نکنیم و در عمل منادی وحدت باشیم و وحدت را نه تنها در هفته وحدت بلکه همیشه مد نظر داشته باشیم. ائمه اطهار  حبل و ریسمان وحدت هستند و باید گرد این ریسمان بگردیم.

امام جمعه عسلویه به دیدگاه و منظر علما در خصوص رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع بزرگ تقلید گفتند من به آیت‌الله خامنه‌ای ارادت کامل دارم و به ولایت ایشان التزام دارم و تضعیف نظام را حرام می‌دانم، این سید و اولاد پیغمبر(ص) دارد کشور را به خوبی اداره می‌کند.

هاشمی نژاد با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: پس از زلزله مشاهد کردید که ارتش و سپاه و مردم خوب وارد میدان شدند که تحسین بر انگیز بود. سپاه کمتر از نیم ساعت حضور پیدا کرد و اگر دیرتر می‌آمدند تلفات بیشتر می‌شد.

وی اظهار داشت: سپاه و ارتش در کنار مردم بودند و مردم نیز پاسخ محبت آنان را دادند. برای آن فرد دولتی هم متاسفم که می‌گوید ما قیم مردم نیستیم که برایشان خانه بسازیم. این مردم هستند که شما را کسی کردند، این مردم به شما شخصیت دادند، همین مردم دشمن را عقب راندند، این حرف خجالت‌آور است، مسئول بی‌دردی که چنین حرفی می‌زند درد و دغدغه‌ای ندارد. درد مردم را احساس نمی‌کند. کسی که هزاران میلیارد ثروت دارد درد مردم را کجا می فهمد.

امام جمعه عسلویه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس بیان کرد: نماینده‌ای مثل مدرس می‌خواهد که عزت و شوکت ملت حفظ شود. برخی هم مثل این نماینده‌های مجلس هستند که حاضر نیستند نامه تشکر از سردار سلیمانی را امضاء کنند ولی برای سلفی گرفتن با آن زن خارجی مسابقه می دهند.

وی گفت: مردم ما باید دقت کنند که به چه نماینده‌ای رای می‌دهند. نماینده مردم ایران باید مثل خود مردم ایران باشد. سردار سلیمانی افتخار نه تنها جهان اسلام بلکه افتخار همه آزادمردان جهان است.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: برای چنین نمایندگانی متاسفیم که دنبال حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند. تمام مشکلات کشور و مشکلات مردم حل کرده‌اند؟ مردم دنبال آب ونان هستند ولی اینها کجای کارند.

انتهای پیام/پ

تقویت وحدت یک ضرورت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.