عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی گفت: مأموریت‌ اصلی احزاب حفظ وحدت ملی و صیانت از مصالح و منافع کلان کشور است.

حفظ وحدت ملی یکی از مأموریت‌های اصلی احزاب استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت ‌الاسلام و المسلمین محسن رهامی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در دومین کنگره سراسری حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران که صبح امروز 10 آذر برگزار شد، اظهار کرد: مأموریت‌های اصلی احزاب شامل حفظ وحدت ملی، صیانت از مصالح و منافع کلان کشور، تلاش برای رشد آحاد جامعه و توسعه دانش و فرهنگ عمومی  است. 

وی ادامه داد: اساس تشکیل احزاب در جهت حرکت به سمت توسعه سیاسی، رفاه عمومی و تعمیق دانش سیاسی جامعه است؛ احزاب باید نسبت به تربیت و آماده‌سازی آحاد مردم برای اداره کشور اقدام کنند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تصریح کرد: مهمترین‌ کار حزب این نیست که در زمان انتخابات لیست بدهد و تمام تلاشش‌ را برای رأی آوردن آن انجام دهد سپس بعد از اتمام انتخابات به مسیر دیگر برود.

حجت‌اسلام و المسلمین رهامی با تاکید بر اینکه حزب دانشگاه بزرگ و عمومی است، گفت: یکی دیگر از مأموریت‌های مهم احزاب تلاش برای تقویت آشتی ملی است؛ تأسف‌ برانگیز است که برخی مسئولان از راه حزب در انتخابات پیروز می‌شوند اما بعد رابطه خود را با احزاب قطع می‌کنند. 

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: حزب می‌تواند بستری را ایجاد کند که در آن افراط و تفریط اتفاق نیفتد و مسائل با مذاکره حل‌و فصل شود.

وی افزود: به کارگیری عقل و خرد جمعی اشتباهش کمتر از خطای فردی است؛ انتخابات برگزار می‌شود و بعد می‌گوییم سهم نمی‌خواهیم مگر انتخابات کمیته امداد است که سهم‌خواهی نداشته باشد.

حجت ‌الاسلام و المسلمین محسن رهامی اظهار کرد: احزاب براساس میزان مشارکت و آرایی که جذب کرده‌اند باید در اداره کشور سهیم باشند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه حزب عامل شفافیت سیاسی کشور است، گفت: روش غیر حزبی اداره کردن، کشور را به سمت نابودی می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار