سردبیر الوفاق گفت:بحرین یکی از ابزار‌های سیاست‌های سلطه جویانه عربستان در حوزه خلیج فارس قرار گرفته است.

بحرین ابزار سیاست های سلطه جویانه عربستان شده است/با توجه به شرایط کنونی خواست مردم بحرین عدم دخالت عربستان است/عدم استفاده ابزاری از بحرین خواست مردم این کشور استمصیب نعیمی سردبیر روزنامه الوفاق در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحولات اخیر بحرین و سیاست های مداخله جویانه عربستان در این کشور، اظهار کرد:بحرین قربانی سیاست های غلط و عقده گشایانه  عربستان سعودی است، چراکه این کشور با توجه به مساحت کوچک و جمعیت کم با  یک مدیریت منطقی به این مرحله از بحران نمی‌رسید اما برخورد بسیار سرکوبگرانه و کینه توزانه آل سعود  باعث چنین بحران فزاینده ای شده است.

وی بیان کرد: بی حرمتی نسبت به شخصیت های موثر در صحنه اجتماعی بحرین بر عمق این فاجعه افزوده است، به طوری که  این کشور به عنوان یکی از ابزارهای بازی در حوزه خلیج فارس که مورد سوء استفاده سیاست های سلطه جویانه عربستان  قرار گرفته است.

 سردبیر الوفاق افزود:با توجه به وابستگی حکام این کشور و سیاست های توسعه طلبانه عربستان وضعیت سیاسی بحرین  به یک بن بست رسیده است.

نعیمی با اشاره به اینکه  به کارگیری کمی تعقل  و  تدبیر در  عمل و پذیرش حداقل  حقوق مردم می توانست اوضاع  بحرین را به شکل دیگری رقم بزند، تصریح کرد: تنش به وجود آمده را عربستان مدیریت می کند چراکه سالهاست  سیاست تبعیض منطقه ای و طایفه ای در بحرین اعمال می شود و مردم بحرین  نسبت به سیاست های اشتباه با سرکوب و اعزام نیروی نظامی و محدود کردن شخصیت ها و علمای دینی این کشور کمترین واکنشی را نشان دادند.

سردبیر الوفاق گفت :با توجه به شروع موج بیداری اسلامی و وجود نابرابری، تبعیض، بی توجهی به شهروندان، نبود احترام عمومی و دخالت های گسترده خارجی در کشورهای درگیر از جمله بحرین شکل گیری اعتراضات نسبت به حاکمیت و انحصار ثروت در یک جامعه و محیط کوچک معمول  است.

همچنین تاکید کرد: اما در شرایط کنونی خواست مردم بحرین قبل از عدالت اجتماعی خروج نیروهای خشونت طلب عربستان است، چراکه عرصه را بر جامعه بحرین تنگ  و  آزادی های آنها  را سلب کرده اند؛ بنابراین وضعیت بحرین به سمتی سوق پیدا کرده که با  ادامه آن و عدم توجه   از سوی رژیم وابسته آل خلیفه، اقدامات گسترده تری از سوی مردم قابل پیش بینی است که  شرایط ویژه ای را در پی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار