سخنگوی جمنا گفت: چنان‌چه رهبر شیعیان بحرین بر اثر عدم رسیدگی آسیبی ببیند، مسئولیت آن با دولت بحرین است.

آل خلیفه مسئول وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم استسیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده از سوی رژیم بحرین برای رهبر شیعیان این کشور و حبس خانگی او گفت: وقتی آل خلیفه دید در برابر سیل انبوه معترضان و تداوم مطالبات مردمی نمی‌تواند کاری کند شیخ عیسی قاسم را حبس خانگی کرد تا با مردم ارتباط نداشته باشد.

سخنگوی جمنا با بیان اینکه حبس خانگی رهبر شیعیان بحرین با هیچ معیار و اصولی سازگاری ندارد، اظهار کرد: از آنجایی که مسئولیت سلامتی هر فردی که حبس می‌شود با نهادی است که این اقدام را کرده است، اکنون که حال شیخ عیسی قاسم به وخامت انجامیده دولت بحرین وظیفه دارد نسبت به معالجه او رسیدگی کند و چنانچه او آسیبی ببیند مسئولیت آن به عهده آل خلیفه است.

حسینی با بیان اینکه چند سال از سرکوب اعتراضات آرام و مسالمت آمیز مردم شیعه بحرین به دست عوامل آل خلیفه می‌گذرد، اظهار کرد: شیعیان بحرین اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند اما هیچ جایگاهی در قدرت ندارند و این مسئله با هیچ اصولی سازگار نیست که یک جمعیتی با داشتن اکثریت افراد جامعه، نقشی در حاکمیت خود نداشته باشد.

وی با اظهار تأسف از اینکه حاکمیت دیکتاتوری بر این کشور حاکم است که اجازه نمی‌دهد مردم خواسته‌های اولیه خود را مطالبه کنند، گفت: آل خلیفه وقتی که دید نمی‌تواند حرکت‌های مردمی را کنترل کند از عربستان سعودی کمک گرفت و آنها هم به سرکوب مردم بحرین پرداختند.

سخنگوی جمنا با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در برابر تشدید محدودیت‌ها نسبت به شیخ عیسی قاسم گفت: اگر در ایران  جاسوسی دستگیر شود این مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر جنجال به راه می‌اندازند ولی الان در مورد بحرین چون حاکمان مرتجع این کشور با آنها همراهی دارند هیچ واکنش جدی از خودشان نشان نمی‌دهند.

حسینی با اشاره به بمباران و موشک‌باران زنان و کودکان یمن توسط جنگنده‌های سعودی گفت: در این مورد هم چون آل سعود همواره در کنار آمریکاست به سکوت بسنده می‌کنند و کار خیلی بزرگی آنها تنها اظهار تأسف است.

وی ادامه داد: این مسائل نشان می‌دهد که مجامع بین المللی در مسیر اهداف استکبار گام برمی‌دارند و چون روابط آمریکا با کشورهای حاشیه‌ای خلیج فارس روابط خوبی است حاضر نیستند که در این مسائل ورود جدی داشته باشند.

سخنگوی جمنا در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده کسانی که با ملت خودشان برخورد ظالمانه دارند، در نهایت سقوط می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار