رئیس‌جمهور آمریکا به دوستان خود گفته است تا پایان سال جاری میلادی، تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات پایان می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر به دوستانش گفته است که تحقیقات «رابرت مولر» درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 تا پایان سال جاری میلادی به پایان می رسد.

روزنامه واشنگتن پست روز گذشته این خبر را منتشر کرد و نوشت: دونالد ترامپ به دوستانش در عمارت مارالاگو و باشگاه گلف خود در فلوریدا گفته است که تحقیقات درباره روسیه خیلی زود به پایان می رسد.

رابرت مولر در ماه مه سال جاری میلادی به عنوان مسئول رسیدگی به پرونده ارتباط اعضای تیم ترامپ با مقامات روس انتخاب شد. ماه گذشته میلادی، مولر علیه «پال منافورت»، رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و همچنین «جورج پاپادوپولوس»، مشاور سیاست خارجی ترامپ اعلام جرم کرد. این در حالیست که ترامپ این اعلام جرم ها را «اخبار جعلی» خواند و تلاش کرد موضوع را به سمت «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و ارتباط وی با روسها تغییر دهد.

«تای کوب»، مشاور حقوقی کاخ سفید اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد امیدوار است تیم رابرت مولر پس از مراسم شکرگزاری نتیجه تحقیقات خود را اعلام کند و کل این پرونده تا اوایل ماه ژانویه سال آینده میلادی بسته شود.

از زمانی که رابرت مولر تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را آغاز کرده است، بسیاری از مشاوران ترامپ به ارتباط با مقامات روس اقرار کرده اند. از جمله این افراد می توان به «دونالد ترامپ جونیور»، پسر ترامپ، «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ و «پال منافورت» اشاره کرد.

ترامپ پیش از این در یک مصاحبه اعلام کرده بود اگر رابرت مولر همه موارد را عادلانه بررسی کند، بی گناهی وی در این پرونده ثابت خواهد شد.

آژانس های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به نفع دونالد ترامپ مداخله کرده است. این در حالیست که مسکو تاکنون بارها ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است.


انتهای پیام/

پایان تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا تا آغاز 2018

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار