مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: نخستین بار در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، حداقل 20 اقامتگاه گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی در روستای «ازان» این شهرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری  امروز در دومین جشنواره زعفران و گردشگری روستای ازان بخش میمه شهرستان شاهین‌شهر و میمه  اظهار داشت: نخستین بار در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، حداقل 20 اقامتگاه گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی در روستای «ازان» این شهرستان ایجاد می‌شود.

 وی افزود: زعفران این روستا که در نوبت ثبت میراث ناملموس ملی سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کشور قرار دارد در یک سال اخیر پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی بوده است.

 مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ایجاد خانه‌های اقامت روستایی گردشگران به رونق اقتصادی اهالی و تولید ثروت در روستای ازان کمک خواهد کرد.

الهیاری برگزاری دومین جشنواره زعفران و گردشگری این روستا را در معرفی آن به‌عنوان مکان‌های گردشگری مؤثر دانست و ادامه داد: در سه سال اخیر 6 جشنواره در روستاهای «حسن رباط»، «ازان» و شهر میمه این شهرستان با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری این مناطق به گردشگران برگزار شده است.

وی کیفیت بالای زعفران تولیدشده در «ازان» را برای گردشگران پرجاذبه ارزیابی کرد و اظهار داشت: گردشگران در کنار تماشای مکان تاریخی این استان علاقه‌مندند با آداب‌ و رسوم، صنایع‌دستی و تولیدات کشاورزی مردم مناطق شهری و روستایی استان اصفهان نیز آشنا شوند.

به گزارش فارس، تقریبا تمامی اهالی روستای «ازان» به کشت و تولید زعفران اشتغال دارند، کشاورزان این روستا امسال حدود 350 کیلوگرم زعفران به ارزش هر کیلوگرم حدود 6 میلیون تومان از 80 هکتار مزرعه برداشت کردند، سطح زیرکشت زعفران در این روستا هرسال 30 درصد افزایش می‌یابد، کیفیت زعفران تولیدشده روستای «ازان» بالاتر از استاندارد کشوری است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره زعفران و گردشگری روستای ازان بخش میمه شهرستان شاهین‌شهر و میمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار