استاندار اصفهان گفت: در عصری که پدیده‌های جهانی شدن مرزهای ملت را در نوردیده و اصالت جوامع بشری را کم‌رنگ می‌کند، ضرورت حفظ و صیانت از میراث فرهنگی، هنری و علمی بیش از پیش آشکار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده صبح امروز در مراسم افتتاح دور جدید سمینار سطح بالای همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در اصفهان با بیان این‌که اصفهان گواه شکوهمند خلاقیت ایرانی است، اظهار داشت: فرهنگ دوستان این شهر را نصف‌جهان نامیدند.

وی افزود: شهری که ریشه در تاریخ دارد، سرزمینی با بیش از 7 هزار سال دوره تمدنی بیش از 3 هزار جاذبه میراثی و در کنار این‌ها اصفهان مرکز ادیان توحیدی و شهر همزیستی ادیان است.

استاندار اصفهان ادامه داد: اصفهان این دانشنامه هنر از دیرباز عظمت و شکوه تمدن خود را مدیون تلاش‌های مجدانه و مشترک حکیمان علم و اندیشه همچون ملاصدرا شیخ بهایی، میرداماد، میرفندرسکی است.

وی تصریح کرد: بدون شک برگزاری این سمینار علمی در اصفهان به عنوان قطب علم هسته‌ای در ایران با برخورداری از تأسیسات هسته‌ای گواه دیگری از علوم هسته‌ای است.

مهرعلیزاده عنوان کرد: در عصری که پدیده‌های جهانی شدن مرزهای ملت را در نوردیده و اصالت جوامع بشری را کمرنگ می‌کند، ضرورت حفظ و صیانت از میراث فرهنگی، هنری و علمی بیش از پیش آشکار می‌شود.

استاندار اصفهان گفت: امید است با گشایش افق‌های نویدبخش حاصل از برجام به عنوان یک توافق تعهدآور از سوی دیگر بتوان با هم‌اندیشی‌های علمی و همکاری‌های کشورها سرفصل جدیدی را برای احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده از فعالیت‌های هسته‌ای و پرهیز از هرگونه افراطی‌گری رقم زد.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم افتتاح دور جدید سمینار سطح بالای همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.