مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: جشنواره گردشگری 'توت ' در منطقه علویجه اصفهان فرصتی برای دستیابی به توسعه پایدار از منظر گردشگری در این منطقه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله یاری  افزود: این جشنواره گردشگری قرار است بصورت سالانه در تقویم رویدادهای فرهنگی گردشگری استان ثبت‌ و هرساله در پایان فصل بهار در این شهر برگزار شود.

وی اظهار کرد: این اداره کل با تمام توان از برگزاری این جشنواره در راستای توسعه گردشگری پایدار از برگزاری سالانه جشنواره مذکور حمایت می‌کند.

شهرعلویجه در بخش مهردشت شهرستان نجف‌آباد در استان اصفهان با مساحت 14 هکتار و بیش از 12 هزار درخت توت مثمر بزرگ‌ترین توتستان های کشور را در خود جای داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: وجود مواهب طبیعی همچون زعفران، انگور و توت در این منطقه می طلبد که جشنواره توت در راستای توسعه گردشگری پایدار هر ساله در این شهر برگزار شود.

وی با اشاره به وجود میراث ارزشمند ملموس و غیر ملموس در این منطقه گفت: با توجه به وجود 900 اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در این منطقه و همچنین بروز خشکسالی‌های ممتد فلات مرکزی ایران، ضروری است تا توسعه گردشگری با تکیه بر اندوخته‌های نیاکان در قالب میراث طبیعی و تاریخی در این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

 

جشنواره گردشگری توت در علویجه اصفهان برگزارمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.