رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: در هفته وقف از سوی یک خیر یک باب منزل مسکونی به متراژ 72 متر مربع به ارزش 100 میلیون تومان جهت کمک به بیماران صعب‌العلاج وقف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن عمادی  امروز در همایش یاوران وقف، اظهار داشت: در شهرستان خوانسار تعداد 526  موقوفه داریم که شامل یک هزار و 174 رقبه است.

وی افزود: مسجدها 115 رقبه، حسینیه‌ها 46 رقبه، آرامستان‌ها 13 رقبه و حوزه‌های علمیه دارای 4 رقبه دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار اظهار داشت: طرح آرامش بهاری، طرح ضیافت الهی، طرح ولایت علوی، دهه کرامت، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی، دهه وقف، سوگواری یاس نبوی، ایجاد خیمه‌های معرفت، غرفه‌های کودک و نوجوان، سوگواری معنوی، طرح تربیت حافظان و قاریان قرآنی و برنامه‌های ملی، مذهبی و مسابقات قرآنی در سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جمع هزینه‌ها در بخش موقوفات از محل نیات واقفین 189 میلیون و 700 هزار تومان است، افزود: در سال جاری در بخش موقوفات در زمینه سرمایه‌گذاری 54 میلیون و 300 هزار تومان، در بخش تعزیه‌ داری و روضه‌خوانی 19 میلیون و 500 هزار تومان  و  اطعام و اکرام در ماه مبارک رمضان 12 میلیون و 200 هزار تومان هزینه شده است.

عمادی ادامه داد: برای کمک به  تعمیر حمام‌ها 5 میلیون و 800 هزار تومان،  کمک به تعمیر حسینیه‌ها 33 میلیون تومان، کمک به مرمت و هزینه‎های جاری مساجد 45 میلیون و 200 هزار تومان، کمک به طلاب و مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه 8 میلیون و 500 هزار تومان و کمک هزینه ازدواج به افراد بی‌بضاعت 2 میلیون و 600 هزار تومان هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار بیان داشت: در بخش بقاع متبرکه در زمینه بازسازی و تعمیر و مرمت 191 میلیون و 300 هزار تومان هزینه شده است.

وی افزود: هزینه‌های جاری بقاع متبرکه 67 میلیون و 600 هزار تومان و هزینه‌های فرهنگی 24 میلیون و 700 هزار تومان است.

عمادی با اشاره به اینکه تثبیت سند مالکیت از وظایف اوقاف و امور خیریه است و در سال جاری با همکاری اداره ثبت خوانسار سند مالکیت 65 پلاک ثبتی اخذ شده است، افزود: در سال جاری قرارداد 300 رقبه تمدید شده است.

وی با بیان اینکه همه باید واقف باشیم و باید در زمینه ترویج فرهنگ وقف تلاش شود تا وقف به جایگاه واقعی در جامعه برسد، بیان کرد: در هفته وقف از سوی یک خیر یک باب منزل مسکونی به متراژ 72 متر مربع به ارزش 100 میلیون تومان جهت کمک به بیماران صعب‌العلاج وقف شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار