قائم مقام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: جلب اعتماد مردم در اجرای امینانه وقف از مهم ترین مولفه ها در ترویج فرهنگ وقف در کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینی  امروز در همایش یاوران وقف و رسانه که به بهانه تجلیل از واقفین برگزیده استان اصفهان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: وقف یکی از اصلی ترین آموزه های رسول خدا و ائمه اطهار است که بسیار بر آن تاکید و سفارش کرده اند. لذا باید در ایام دهه وقف از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشیم و فرهنگ این سنت حسنه اسلامی را در میان مردم ترویج دهیم.

او بااشاره به اینکه وقف قادر به پر کردن کمبودها و جبران خلاهای موجود در کشور است عنوان کرد: دولت همواره با مشکلات اجتماعی و اقتصادی متعددی روبروست و ما باید بتوانیم با ترویج فرهنگ وقف از این استعداد موجود در جامعه برای جبران و رفع این کمبودها بهره مند شویم.

او ادامه داد: لازم به تاکید است که بهترین نوع وقف در شرایط امروز جامعه ما وقف خانه برای زوج های جوان و وقف مربوط به ایجاد اشتغال است.

او با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۹۰۰ نیت وقف در کشور شناسایی شده گفت: در استان اصفهان بیش از ۵۰۰ نیت خیر برای وقف شناسایی شده که رقمی قابل توجه است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار