رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نطنز گفت: شهرستان نطنز 524موقوفه و هزار و 300 رقبه دارد که اسناد مالکیت ۹۰ درصد از موقوفات شهرستان اخذ شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام مرتضی اکبری امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: با توجه به گرامیداشت هفته وقت برنامه‌هایی همچون نواختن زنگ وقف در دبیرستان سمیه، همایش یاوران وقف در حسینیه حاجی‌ها، ایستگاه همه واقف باشیم در سطح شهر و خیمه معرفت در بقاع متبرکه، برگزاری نشست‌های صنفی با خیرین، غبارروبی بقاع متبرکه و اجرای نیات واقفان خیراندیش در سطح شهرستان نطنز برگزار شد.

وی افزود: شهرستان نطنز 524 موقوفه و هزار و 300 رقبه دارد  و  اسناد مالکیت 90 درصد از موقوفات شهرستان اخذ شده و تمامی اجارات این موقوفات به روز شده و چهار موقوفه که قابلیت سرمای‌گذاری دارند در حال واگذاری و تنظیم قرارداد مشارکتی هستیم که این امر باعث احیا و آبادانی این موقوفات خواهد شد. در سال جاری تا به امروز سه وقف جدید در حال ثبت است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نطنز تصریح کرد: این شهرستان از وجود با برکت 40 امامزاده واجب التکریم برخوردار است که در این بخش، هم از لحاظ فعالیت‌های عمرانی و هم برنامه‌های فرهنگی فعالیت‌های قابل توجهی صورت گرفته و با همت و زحمات شبانه روزی هیأت امنای آستان امامزادگان و همراهی مسؤولان، امسال بالغ بر یک میلیارد و 800 هزار تومان در بقاع شهرستان فعالیت عمرانی انجام شده و همچنان این فعالیت‌ها ادامه دارد.

وی بیان کرد: درزمینه فرهنگی، برای تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی در بقاع شهرستان  برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود که نمونه آن مراسم پیاده‌روی اربعین به سمت امامزاده احمد (ع) و 28 صفر سلطان حسین (ع) با حضور بیش از سه هزار زائر در همایش پیاده روی برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 

شهرستان نطنز 524 موقوفه و هزار و 300 رقبه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار