مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : به علت نباریدن باران تاکنون 98 هزار و 497 هکتار از مزارع استان خراسان شمالی زیر بار کشت پاییزه قرار گرفته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمد نقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت : بر اساس دستور العمل وزارت جهاد کشاورزی به خراسان شمالی مقرر شد که در فصل کشت پاییزه امسال 200 هزار و 189 هکتار از سطوح کشاورزی استان به کشت محصولات گندم، جو و کلزا اختصاص داده شوند.

وی با بیان این که بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی برای کشت پاییزه امسال در استان مقرر شد که گندم آبی در سطح 49 هزار هکتار و گندم دیم در سطح 99 هزار هکتار کشت شوند، افزود : به علت نباریدن باران امسال در استان خراسان شمالی در مهر و آبان ماه امسال فقط 23 هزار و 500 هکتار گندم آبی و 53 هزار هکتار گندم دیم کشت شده است .

کاظمیان اظهار کرد : وزارت جهاد کشاورزی کشت جو آبی در سطح 23 هزار و 550 هکتار و کشت جو دیم در سطح 21 هزار و 549 هکتار را به استان ابلاغ کرده است که تاکنون جو آبی در سطح 14 هزار و 205 هکتار و جو دیم هم در سطح چهار هزار و 285 هکتار کشت شده است .

وی تصریح کرد : در فصل کشت پاییزه سال گذشته کشت 49 هزار و 75 هکتار گندم آبی و کشت 101 هزار و 762 هکتار گندم دیم به خراسان شمالی ابلاغ شد که این سطوح ابلاغی کشت شد.

وی گفت : در فصل کشت پاییزه سال گذشته، کشت جو آبی در سطح 22 هزار هکتار و کشت جو دیم در سطح 21 هزار هکتار به استان ابلاغ شد که این سطوح ابلاغی نیز کشت شدند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره ابلاغ به هفت هزار هکتار کشت پاییزه محصول کلزا در استان گفت : تاکنون سه هزار و 507 هکتار زیر بار کشت کلزای پاییزه در استان رفته است .

وی افزود: برای کشت بهاره سال آینده 750 هکتار از اراضی استان به کشت بهاره کلزا اختصاص داده می شود.

گفتنی است : با توجه به اینکه کارخانه قند برای خرید محصول چغندر اعلام آمادگی نکرده چغندرکاران استان هم امسال به کشت پاییزه چغندر قند اقدام نکردند.

انتهای پیام/آ

تاکنون کشت پاییزه در نیمی از مزارع استان خراسان شمالی انجام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.