مدیر آب وخاک جهاد کشاورزی استان گفت : 26 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی و مرمت قنات در خراسان شمالی اختصاص یافت .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ بهروز عربی مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : امسال هفت میلیارد و 400میلیون تومان از اعتبارات دولتی برای احداث استخر ذخیره آب کشاورزی و 19 میلیارد تومان هم برای مرمت و لایروبی قنات ها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات با کارمزد هشت درصد به متقاضیان پرداخت می شود ، افزود : پارسال ده استخر ذخیره آب کشاورزی با حجم 400 هزار متر مکعب در بجنورد ، شیروان ، اسفراین ، فاروج و گرمه احداث شد.

عربی ذخیره سازی ، استفاده بهینه آب در فصل غیر زراعی و افزایش بازده آبیاری را از اهداف ساخت استخرها عنوان کرد و  گفت : استخرهای ذخیره آب  جزو طرح های عام المنفعه است.

وی همچنین از پرداخت 19 میلیارد تومان تسهیلات از محل سفر رهبری ، استانی و ملی برای مرمت 400 رشته قنات خبر داد و اظهار کرد : 629 رشته قنات با آبدهی سالانه 85میلیون متر مکعب آب ، 33 هزار هکتار زمین کشاورزی استان را آبیاری می کند.

گفتنی است : سالانه یک میلیارد و 50میلیون متر مکعب آب سطحی و زیرزمینی در حوزه کشاورزی خراسان شمالی مصرف می شود.

انتهای پیام/آ

تسهیلات 26 میلیارد تومانی برای ساخت استخر ذخیره آب در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.