معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی گفت : امسال یک هزار و 721 نفر در استان در مراکز اقامتی میان مدت تیپ B ترک اعتیاد استان خراسان شمالی پذیرش شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ هاجر پاکدین معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی  گفت : با در این مراکز دوره درمانی بیماران به صورت شبانه روزی تحت نظر پزشک دوره سم زدایی، انجام می پذیرد.

وی با بیان این که 11 مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد بانوان و آقایان در استان خراسان شمالی فعالیت دارند ، افزود : دوره درمان در این مراکز 90 روزه بوده و درمان در برنامه روزانه این مرکز ساختار یافته بوده و از ساعت هفت صبح تا 23 شب اجرا می شود.

پاکدین با اشاره به مراکز اجتماع درمان مدار  TCاظهار کرد : در این مرکز افراد پس از سم زدایی ادامه دوره درمان را به صورت اقامتی به مدت سه تا 6 ماه می گذرانند و برنامه محتوایی شامل آموزش های عمومی ، روانشناختی و گروه درمانی ، کارگاه های مهارت های زندگی در این مرکز عرضه می شود.

وی تصریح کرد : در خراسان شمالی پنج مرکز سرپناه شبانه شلتر  برای معتادان وجود دارد که امسال 320 نفرازاین مراکز خدمات دریافت کردند .

وی اظهارکرد: معتادان در مراکزشلتر ازغروب آفتاب در هر روز تا هشت صبح روز بعد پذیرش می شوند واز تمام خدمات رایگان این مرکز مانند شام ، بسته های بهداشتی استفاده می کنند .

انتهای پیام/آ

پذیرش در مراکز اقامتی ترک اعتیاد استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.