مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح غربالگری بینایی در ۱۵۰ پایگاه دائمی و غیردائمی استان خراسان شمالی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ اسماعیل قربانی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بابیان اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان از اول آبان ماه جاری آغاز شده است ، اظهار کرد: تنبلی چشم به علت ظاهر سالم چشم قابل‌تشخیص نیست و به همین دلیل در این طرح کودکان ۳ تا ۶ سال معاینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح غربالگری فرصت طلایی برای رفع اختلالات بینایی کودکان است، تصریح کرد: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ سال در سطح اول توسط مربی و یا مجری غربالگری و یا بهورز مراکز بهداشتی مورد معاینه قرار می‌گیرند و چنانچه مشکوک تشخیص داده شوند، برای معاینات تخصصی‌تر به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار و ۸۸۸ کودک در طرح غربالگری معاینه شدند و از این تعداد دو هزار و ۱۷۰ کودک توسط مربی به سطح بینایی‌سنجی ارجاع داده شدند.

قربانی افزود: از تعداد کودکان ارجاع داده‌شده، هزار و ۴۵۶ کودک نیاز به بررسی تخصصی داشتند و نیز هفت نفر از کودکان مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه والدین کودکان ۳ تا ۶ سال با همراه داشتن شناسنامه کودک برای سنجش به مراکز و پایگاه‌های بینایی‌سنجی مراجعه کنند، تصریح کرد: هزینه برای غربالگری و درمان اختلالات بینایی در این طرح با کمترین میزان و کمتر از پنج هزار تومان است.

انتهای پیام/آ

طرح غربالگری بینایی در کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.