رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌شمالی از کمبود نیروی توانبخشی در استان خراسان‌شمالی خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌شمالی اظهارکرد: در حال حاضر برخی از مدارس استثنایی استان با کمبود نیروی توانبخشی به ویژه در بخش گفتار درمانی و کاردرمانی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه نیاز استان خراسان‌شمالی در بخش نیروی توانبخشی با اولویت های یاد شده بسیار است، افزود: فارغ التحصیلان رشته ای گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی شناسی و روان شناسی بالینی برای گذراندن طرح خود به آموزش و پرورش استثنایی مراجعه کنند.

متقیان با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی کمبود فضای فیزیکی و تجهیزات نیز از دیگر دغدغه ها است، افزود: باید برای "اشتغال حمایتی" دانش آموزان با نیازهای ویژه چاره ای اندیشید زیرا در غیر اینصورت انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندارند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از خانواده ها در پذیرش این نکته که کودکان آنان دارای یک معلولیت است دچار واهمه شده و نمی پذیرند، گفت: باید معلولان از سوی خانواده ها درک شوند تا به جز درد معلولیت درد دیگری را تحمل نکنند.

متقیان گفت: باید هماهنگی لازم بین بهزیستی و آموزش و پرورش وجود داشته باشد تا در کوتاه ترین زمان ممکن کودکان دارای معلولیت شناسایی و برای دریافت خدمات آموزشی به آموزش و پرورش ارجاع شوند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری یک هزار و 600 دانش آموز به صورت تلفیقی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: امسال یک هزار و 150 دانش آموز نیز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان نام نویسی شده و در کلاس های درس حضور می‌یابند.

انتهای پیام/آ

نام نویسی هزار و  150 دانش آموز استثنایی در استان خراسان‌شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.