افشین داوری گفت: اعتصاب و حضور ورزشکاران و مربیان بوکس مقابل وزارت ورزش و جوانان بچه گانه و اشتباه بود.

افشین داوری در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اعتصاب برخی از ورزشکاران اهالی بوکس در مقابل وزارت ورزش و جوانان و اعتراض آن‌ها به عملکرد سرپرست فدراسیون بوکس اظهار داشت: ۹۹ درصد اهالی بوکس از این اقدام ناراحت هستند و افرادی که در مقابل وزارت ورزش اعتصاب کردند جزء خانواده بوکس نیستند.

او ادامه داد: پیشکسوتان، روسای هیئت ها، سرپرست‌ها و مربیان تیم ملی به دلایل مختلف از این اعتصاب ناراحت هستند. نخستین دلیل آن‌ها این است که آیا بوکس بزرگ‌تر ندارد که بدون مشورت با آن‌ها چنین اقداماتی صورت می‌گیرد. البته همه‌ی افرادی که به مقابل وزارت ورزش رفتند را می‌شناسم به صورتی که ۲ نفر از‌ آن‌ها در رده بزرگسالان درگذشته و ۲ نفر هم در رده جوانان مربیگری می‌کردند و سایر افراد هم رزومه خاصی در مربی گیری ندارند.

تغذیه بوکسور‌های کشورمان پیش از ورود من خوب نبود

سرپرست فدراسیون بوکس درباره اظهارات این افراد مبنی بر اینکه با وجود حکم از ریاست سابق فدراسیون، اما افشین داوری آن ها را از تیم ملی برکنار کرده است، گفت:ب حث برکناری مطرح نیست، این افراد در دوره‌ای که ناطق نوری بود فعالیت می‌کردند و از‌ آن‌ها دعوت کردم تا در شورای فنی حاضر شوند تا کمیته فنی را تشکیل بدهیم چرا که تا پیش از ورود من به فدراسیون اصلا کمیته‌ای وجود نداشت و در نهایت از این نفرات کمیته فنی را انتخاب کنیم. البته باید بگویم وضعیت تغذیه بوکسور‌های کشورمان پیش از ورود من خوب نبود و آن‌ها کیفیت غذایی پایینی را تجربه می‌کردند. همچنین مکان اسکان ملی پوشان بوکس به هیچ وجه در شان آنان نبود و حتی تیشرتی را تن نمی‌کردند که مشخص شود آن‌ها ملی پوش بوکس هستند.

اعضای کمیته فنی قبول کردند که اردو‌های تیم ملی بوکس تعطیل بشود تا شرایط بهبود یابد

او در ادامه عنوان کرد: در جلسات ابتدایی کمیته فنی اعلام کردم که در زمان جنگ که من عضو تیم ملی دوومیدانی بودم وضعیت اردو‌ها و امکانات ما بسیار بهتر از امکانات فعلی ملی پوشان بوکس بود و به هیچ وجه نمی‌توانستم این وضعیت را درک کنم. اعضای کمیته فنی هم قبول کردند که اردو‌های تیم ملی بوکس تعطیل بشود تا شرایط بهبود یابد.

داوری افزود: خیمنز مربی کوبایی تیم ملی برای رسیدگی به وضعیت پدر بیمارش ۲۳ روز مرخصی گرفته و به کشورش سفر کرده است. ما از او درخواست کردیم اعضای کادر فنی و ملی پوشان تیم ملی بوکس را به فدراسیون معرفی کند، اما از آنجایی که هر ۲ هفته یک بار اعضاء تغییر می‌کنند اعلام کرد نفرات ثابت ندارم. دلیل خیمنز هم این است که مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار نشده بود، اما در حال حاضر ۳۳ نفر در اردو تیم ملی شرکت می‌کنند و تمریناتشان را در سالن شماره ۹ مجموعه ورزشی‌آزادی پیگیری می‌کنند. اما در گذشته خیمنز مجبور بود مسابقات درون اردویی برگزار کند و دائما نفرات ملی پوش را تغییر بدهد. قرار شد خیمنز به استان‌های همچون کردستان، اردبیل و کرمانشاه برود و به مربیان پایه آموزش دهد تا از این طریق دانش و تجربه خود را در اختیار‌آنان قرار دهد؛ بنابراین اردوی تیم ملی را تعطیل کردیم.

سرپرست فدراسیون بوکس تصریح کرد: زمانی که اردو‌های تیم ملی ساماندهی نشده است باید کمیته فنی مستحکمی را با حضور چهره‌های مطرحی مانند هویت دوست، نهرودی، شیری، مظاهری، نوروزی و جباری که جزو افراد استخوان خرد کرده و با دانش بوکس هستند تشکیل می‌دادیم و علاقه مندیم افرادی هم که برای تیم ملی جوانان هم زحمت کشیده اند را در گوشه‌ای از کار قرار دهیم. به هر حال اعتصاب در مقابل وزارت ورزش امری بچه گانه است و باید با حفظ آبروی جامعه بوکس به بزرگ تر‌های این رشته احترام بگذاریم. با توجه به ظرفیت بالای بوکس و افراد محدود که در این رشته حضور دارند جا برای فعالیت همه است. اما نباید افراد عجله کنند چرا که انتخاب مربیان تیم ملی جوانان از ۲۵ آبان به بعد انجام می‌شود. در رده بزرگسالان علی مظاهری و اکبر احدی انتخاب شده اند که افراد قابلی هستند. در بخش جوانان هم قصد داشتیم کمیته جوانان تشکیل بدهیم، اما دوستان عجله کردند و نباید عزت و بزرگی جامعه بوکس را زیر سوال ببرند. برای تشکیل اردو‌های تیم ملی بوکس حامی مالی جذب کردیم که این امر بی سابقه بوده است.

او ادامه داد: هیچ کسی برکنار نشده، اما مربیان جدیدی را روی کار‌آورده ایم حتی به برخی از این افرادی هم که اعتصاب کرده اند پیشنهاد ادامه همکاری دادیم که قبول نکردند. تاکنون هیچ اتفاقی درباره انتخاب مربیان جوانان رخ نداده و درباره این امر باید جلسه کمیته فنی تشکیل شود. از طرفی من به هیچ کسی حکم نداده ام، اما از آنجایی که آن‌ها پیش از حضور من در فدراسیون بوکس در رده جوانان فعالیت می‌کردند به این مربیان احترام گذاشتم و علاقه‌مند بودم تا در این رده به ما کمک کنند. حال باید دید جامعه بوکس نسبت به رفتار امروز آن‌ها چه واکنشی نشان می‌هد.

درخواست می‌کنم برخی افراد منافع خود را به منافع بوکس ترجیح ندهند

داوری درباره امکانات تیم ملی بوکس گفت: هم اکنون ماساژرور، پزشک، فیزیوتراپ و مربیان برجسته‌ای در تیم ملی حضور دارند. همچنین با حمایت حامیان مالی اردو‌های این تیم‌ها در حال برگزاری است و در واقع فدراسیون نقشی در عقد قرارداد با هتل محل اقامت ملی پوشان نداشته است. از افرادی که خود را محق می‌دانند درخواست می‌کنم منافع خود را به منافع بوکس ترجیح ندهند و کاری نکنند تا حامیان مالی دلسرد شوند. باید جامعه یک پارچه باشیم و از‌ آن‌ها می‌خواهم در بوکس باقی بمانند با نظر خواهی از اهالی بوکس اقدام‌های شان را انجام دهند و به صورت انفرادی عمل نکنند من هم به عنوان سرپرست فدراسیون می‌خواهم در کنار تمام اهالی بوکس امور این رشته را پیش ببرم.

سرپرست فدراسیون بوکس درباره ابهام‌هایی که نسبت به انتخاب برخی از روسای هیئت‌های استانی برای حضور در مجمع فدراسیون بوکس وجود دارد، هم اظهار داشت: نام نویسی و احراز صلاحیت این افراد پیش از حضور من در فدراسیون انجام شده بود و در معرفی‌آن‌ها هیچ نقشی نداشته ام و تنها باید دبیر مجمع فدراسیون بوکس به همراه نماینده وزارت ورزش این انتخابات را برگزار کنند. تمام انتخابات زیر نظر وزارت ورزش و با رعایت معیار‌های قانونی انجام می‌گیرد.۳۱ رئیس هیئت‌های استانی و نماینده هفت ارگان برای شرکت در مجمع مشخص شدند و نمی‌توان در اسامی آن‌ها دست برد و تنها هفت ورزشکار، مربی وداور از طریق آئین نامه مدون وزارت ورزش معرفی می‌شوند و‌آن هم دست من نیست بلکه دبیر مجمع در این میان نقش دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار