وزیر علوم از تاسیس دانشگاه D8 برای همکاری 8 کشور در جهان اسلام و پذیرش دانشجو از سال تحصیلی آینده در این دانشگاه خبر داد.

تاسیس دانشگاهB8 برای همکاری 8 کشور در جهان اسلامبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم در دیدار با وزیرعلوم آفریقای جنوبی در امضای انجام پروژه مشترک علمی و فناوری مشترک میان ایران و آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه در خصوص زمینه‌های همکاری و پروژه‌های مشترک به توافق و ارزیابی رسیدیم.

وی در خصوص ارزیابی این جلسه افزود: کشور آفریقای جنوبی جزء کشورهایی است که  معمولا با آنها همکاری‌های نزدیک و سابقه علمی  خوبی داشته ایم و این روابط در حال گسترش است.

وی در خصوص جذب دانشجو خارجی یادآور شد: به طور کلی در برنامه‌های وزارت علوم بحث پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر برای تحصیل در مراکز تحقیقاتی جزء برنامه های اصلی این وزارتخانه است و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وزیرعلوم تصریح کرد: در این رابطه در راستای همکاری‌های مشترک علمی با کشورهای مختلف برنامه‌هایی داریم.

غلامی گفت: یکی از برنامه‌های ما تاسیس دانشگاه D8 است که حاصل  همکاری‌های 8 کشور در حال توسعه جهان اسلام است که از سال تحصیلی آینده دانشجو پذیرش خواهد شد. امیدواریم بتوانیم در زمینه توسعه دیپلماسی علمی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور عملکرد خوبی داشته باشیم.

 

در ادامه وزیر علوم آفریقای جنوبی ادامه داد: بسیار خوشحالم که  اقدامات مثبت و خوبی در ایجاد روابط علمی ایران و آفریقای جنوبی انجام شد و ما با این تفام‌نامه کارهای بزرگی انجام می‌دهیم البته از ابتدا  شروع خوبی برای روابط علمی دو کشور داشتیم.

وی افزود: هدفمان تحکیم روابط است و  باید روابط علمی 2 کشور را گسترش دهیم.

وزیر علوم آفریقای جنوبی یادآورشد: در واقع ما یک صندوق را برای پروژهای تحقیقاتی تاسیس کرده‌ایم که در این زمینه واکنش‌های خوبی داشته ایم و هر 2 وزیر معتقدیم می توانیم روابط 2 کشور را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

 

اظهارات وزیر علوم درمورد همکاری با آفریقای جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار