دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشور‌های در حال توسعه D۸ گفت: دانشگاه D۸ به عنوان منبعی برای افزایش همکاری‌های علمی و بین المللی دانشجویان به حساب می‌آید.

گسترش تسهیلات آزمایشگاهی و دانشگاهی هدف گروه D۸/ دانشگاه D۸ قطب دانشمندان استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، داتوکو جعفرکوشاری دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشور‌های در حال توسعه D۸ در نخستین نشست رؤسای کشور‌های D۸ که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه بوعلی سینای همدان مدیر اجرایی دانشگاه D۸ شده است و خوشحالم که دانشگاهی که نام ابوعلی سینا را یدک می‌کشد به عنوان میزبان انتخاب شده است.
 
دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشور‌های در حال توسعه D۸ ادامه داد: تأسیس این دانشگاه سبب ارتقای تحقیقات و اختراعات می‌شود بنابراین در نقشه راه همکاری‌های D۸ در بازه زمانی سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ ارتقای ویژه همکاری‌ها هدف بوده است.

چگونگی همکاری اعضای دانشگاه D۸ 

کوشاری با بیان اینکه ساختن همکاری‌ها از طریق مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها بررسی شده است، اظهار کرد: از تأسیس دانشگاه D۸ همکاری اعضا و دولت‌های عضو از طریق تبادلات بین دانشگاهی در زمینه مبادله دانشجو بوده است.
 
وی تصریح کرد: دانشگاه D۸ در حکم قطب علمی برای دانشمندان و اندیشمندان به حساب می‌آید و جمعی از دانشمندان و متفکران جهان در این دانشگاه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

۲۱ دانشگاه  برای مشارکت در شبکه علمی D۸  منصوب شده‌اند

دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشور‌های در حال توسعه D۸ درباره تعداد دانشگاه‌های عضو گفت: ۲۱ دانشگاه از سوی دولت‌های عضو برای مشارکت در این شبکه علمی منصوب شده‌اند و از طریق شبکه‌ای فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهند تا بتوانند رشد اقتصادی مناسبی را برای توسعه پایدار ایجاد کنند.
 
کوشاری افزود: تبادل تحقیقات با صنایع برنامه‌های کشور‌های عضو را هویت می‌بخشد، همچنین گسترش تحصیلات آزمایشگاهی در میان کشور‌های عضو افزایش خواهد یافت.

مشارکت‌های تحقیقاتی عامل تبادل دانشجویان

وی با بیان اینکه مشارکت‌های تحقیقاتی منجر به تبادل دانشجویان می‌شود، اظهار کرد: ایجاد پروژه‌های تحقیقاتی منجر به وجود آمدن برنامه‌هایی برای تبادلات دانشجویی می‌شود و دانشگاه‌ها منبع خوبی از تعاملات و تبادلات علمی به حساب می‌آیند.
 
دبیر سازمان همکاری‌های اقتصادی کشور‌های در حال توسعه D۸ اظهار کرد: با همکاری بخش خصوصی می‌توان پارک‌های علم و فناوری بسیاری ساخت و دانشگاه‌ها را متعهد به برنامه‌ریزی کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار