غلامی با بیان اینکه رئیس جمهور قول پشتیبانی از این وزارت خانه را داده است اظهار کرد: در تلاشیم دانشجویان را به آینده امیدوارتر کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم معارفه‌ وزاری پیشین و جدید وزارت علوم گفت: با افزایش سرعت ورود فارغ التحصیلان به بازار کار می‌توان دانشگاه را محور پیشرفت و تحول جامعه معرفی کرد.

غلامی با بیان اینکه برنامه‌ای با نظرات روسای دانشگاه‌‌ها مدون و تقدیم مجلس شده است اظهار کرد: این برنامه بر اساس قوانین بالادستی بود و بخشی از آن مورد استقبال نمایندگان قرار گفت، البته پیشنهادات تکمیلی هم از سوی برخی نمایندگان ارائه شده است.

منصور غلامی با تاکید بر اینکه باید به تدوین روش‌‌هایی با نظر مدیران ‌مراکز آموزشی و پژوهشی برای برنامه‌ریزی توجه شود اظهار کرد: بخشی از این برنامه در حال اجراست.

وزیر علوم با تاکید براینکه در حوزه علمی و فناوری باید پارک‌‌های علم و فناوری نقش محوری داشته باشند اظهار داشت: امیدواریم با حمایت‌های دولت همچون گذشته پیشرفت خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور قول پشتیبانی از وزارت علوم را داده است اظهار کرد: ما در تلاشیم دانشجویان را به آینده امیدوارتر کنیم.

منصور غلامی ادامه داد: باید کیفیت محور آموزش و پژوهش ما باشد تا شاهد سرعت بیشتر در پیشرفت علمی کشور باشیم.

وزیر علوم در خصوص نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور اظهار داشت: غالب مدیران کشور فارغ التحصیلان دانشگاه‌های داخل هستند بنابراین نقش وزارت علوم بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش سرعت ورود فارغ التحصیلان به بازار کار می‌توان دانشگاه را محور پیشرفت و تحول جامعه معرفی کرد که این مساله با ارتباط بین صنعت و دانشگاه میسر خواهد بود.

غلامی خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: ما در دانشگاه نیازهایی که داریم مشهودی است و امیدواریم همانطور که رئیس جمهور و شما و آقای نوبخت گفتید حرکت ویژه‌ای برای دانشگاه ها در دولت دوازدهم شکل بگیرد، ما را از دست‌اندازی که وجود دارد رها کنید و به ما در به روز رسانی تجهیزات و همکاری های بین المللی یاری کنید.

انتهای پیام/

اظهارات غلامی در مراسم معارفه وزیر جدید علوم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار