دوربین‌های تله‌ای گروه فعال محیط زیستی تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی را در کوه چَمپِه شهرستان بندرلنگه ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرلنگه گفت: پلنگ دیده شده ماده است و احتمالا جفتی نیز در منطقه دارد.

سامان قاسمی افزود: تصویر این قلاده پلنگ پنج شنبه شب با دوربین‌های تله‌ای نصب شده در منطقه دو بار در ساعت‌های ۹ و یازده شب ثبت شده است.

رئیس محیط زیست بندرلنگه گفت: این نخستین بار است که تصویر پلنگ در این منطقه ثبت می شود و چند روز پیش‌تر نیز تصویر یک گربه جنگلی بوسیله این دوربین‌های تله‌ای ثبت شده است.

وی گفت: نزدیک به پنج هکتار از منطقه چمپه از سوی فعالان محیط زیستی موسسه حیات وحش میراث پارسیان و کمک مردم بومی با نظرات محیط زیست، محافظت می‌شود.

پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران «در معرض خطر انقراض» قرار دارد. طول بدن پلنگ‌ها حدود ۱۶۰ و گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر است و طول دم آن‌ها ۱۱۰ سانتی‌متر است. وزن این پلنگ بعضا تا ۹۰ کیلوگرم و ارتفاع آن تا شانه به ۷۵ سانتی‌متر می‌رسد.

کوه‌های چمپه در ۶۰ کیلومتری شمال بندرلنگه در غرب هرمزگان واقع شده است که در این منطقه حیواناتی مانند قوچ و میش، کل و بز وحشی و در دشت‌های آن جبیر نیز زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ف

ثبت تصویر پلنگ در  بندرلنگه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.