میرزایی از ابلاغ آیین نامه جدید نظارت بر فعالیت‌های علمی انجمن‌های دانشجویی به دانشگاه های کشور خبر داد.

ابلاغ آیین نامه جدید نظارت بر فعالیت‌های علمی انجمن‌های دانشجویی/ثبت بیش از 9 هزار انجمن علمی در وزارت علومبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری دهمین جشنواره ملی حرکت که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد با اشاره به ایام اربعین گفت: جامعه دانشگاهی در این پیاده روی عظیم پابه پای مردم حضور داشتند و این خود یک حرکت بزرگی در جامعه آموزس عالی بود.

وی ادامه داد: در هماهنگی که میان ستاد اربعین دانشگاهیان و سازمان وظیفه عمومی شکل گرفت، 51 هزار مجوز خروج برای دانشجویان مشمول به تحصیل صادر شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: این 51هزار مجوز کار ویژه ای بود که ستاد وظیفه عمومی کشور آن را با هماهنگی ستاد اربعین به مرحله اجرا رساند.

میرزایی در خصوص برگزاری همایش انجمن علمی حرکت گفت: ما چهار نوع فعالیت انجمن های علمی دانشجویی در سراسر دانشگاه های کشور داریم.

وی افزود: حدود 30درصد از فعالیت هایی که در مجموعه معاونت و فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه های سراسر کشور انجام می شود، معطوف به فعالیت های علمی و دانشجویی است و پر تعدادترین مجموعه ای که ما در این وزارتخانه داریم انجمن های علمی و دانشجویی هستند.

فعالیت 32 درصد از انجمن های علمی دانشجویی کشور در حوزه علوم انسانی

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: 9 هزار و 388 انجمن علمی ثبت شده در وزارت علوم داریم که از این تعداد هشت هزار و 543انجمن علمی فعال هستند.

میرزایی در ادامه بیان کرد: آیین نامه جدید حمایت و نظارت بر فعالیت های علمی انجمن دانشجویی کشور هفته گذشته به دانشگاهای سراسر کشور ابلاغ شد، این آیین نامه پس از 9 سال مورد بازنگری قرار گرفت.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: از هشت هزار و 543انجمن، 32درصد فعالیت های علمی دانشجویی کشور در حوزه علوم انسانی،28درصد در حوزه فنی و مهندسی،17درصد در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی،16درصد در حوزه علوم پایه و در حوزه هنر و معماری، هفت درصد انجمن علمی و دانشجویی را تشکیل می دهند.

میرزایی تصریح کرد: یکی از رخدادهایی که در انجمن های علمی دانشجویی سراسر کشور داریم جشنواره ملی حرکت است که در 2مرحله دانشگاهی و ملی برگزار می شود.

وی بیان کرد: ششمین جشنواره حرکت را در سال 92 در دانشگاه شریف برگزار کردیم و سیاست گذاری هایمان بر این بود که این جشنواره در سایر دانشگاه های سراسر کشور هم برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار