معاون محیط زیست کرمان؛

گونه های دو رگه در طبیعت رها نشود

معاون محیط زیست استان کرمان گفت: رهاسازی گونه های دو رگه در حیات وحش خلوص ژنتیکی را بهم زده و خزانه ژنی را نابود می کند.

گونه های دو رگه در طبیعت رها نشودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مجتبی نیک طبع، معاون محیط زیست استان کرمان در همایش هم اندیشی و تعامل محیط زیست با دوست داران طبیعت گفت: : افرادی که قبل از تاریخ ۲۰ مهر امسال دفترچه شکارچیان گرفته اند به سایت سامانه متمرکز محیط زیست و قسمت سامانه مجوز شکار و صید مراجعه کرده و اطلاعات خود را به روز کنند.

وی افزود: اطلاعاتی که شکارچیان در سایت اداره کل محیط زیست وارد می کنند مبنای اقدامات محیط زیست استان کرمان در مورد شکارچیان است؛ بنابراین از این افراد درخواست داریم اطلاعات دقیق شناسنامه ای خود را در این سامانه ثبت کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: شکارچیان بعد از ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری به سازمان محیط زیست مراجعه کنند تا ثبت نام آنها تکمیل شود.

وی اظهار داشت: شکارچیانی که برای تکثیر گونه ای در حیات وحش، گونه ای را رها می کنند، خلوص ژنتیکی را بهم زده و خزانه ژنی را نابود می کنند بنابراین از همه شکارچیان می خواهم که از رها سازی گونه های دو رگ و آسیب دیده در حیات وحش خودداری کنند.

وی با بیان اینکه شکارچیان می توانند گونه های حیات وحشی که به دست انسان آسیب دیده اند را تیمار کنند، یادآور شد: گونه های حیات وحشی که در چرخه طبیعت آسیب دیدند باید در سیر طبیعی خود تیمار شوند.

انتهای پیام/ح

از رهاسازی حیوانات دو رگه درمحیط زیست جلوگیری کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار