رئیس اداره بیمه سلامت خاش سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 24 هزار نفر از شهروندان این شهرستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

24 هزار خاشی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آمنه ریگی حسین آبادی گفت: ارائه خدمات بستری و سرپایی به جز دارو به تمام بیمه شدگان زیر پوشش صندوق بیمه سلامت از ابتدای آبان محدود به مراکز تشخیص درمانی دولتی شده است.


وی ادامه داد: دارندگان این دفترچه ها برای دریافت خدمات درمانی باید به مراکز دولتی اعم از بیمارستان، کلینیک ویژه، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و از خدمات بسته بیمه پایه استفاده کنند.


وی افزود: بیمه شدگان و افراد دارای دفترچه بیمه سلامت تنها یک دهم از تعرفه های درمانی را پرداخت می ‌کنند و این بیمه شدگان در صورتی که متقاضی استفاده از خدمات مراکز غیر دولتی باشند می ‌توانند با مشارکت در حق سرانه و دریافت دفترچه بیمه ایرانیان، از خدمات بخش غیردولتی نیز بهره‌مند شوند.


وی تصریح کرد: بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام. اس دارای دفترچه بیمه سلامت مشمول دستورالعمل جدید نیستند.


رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان خاش گفت: پذیرش نسخه دارویی توسط داروخانه های خصوصی و دولتی به شرط تجویز پزشکان مراکز دولتی امکان پذیر است و این نسخه ها علاوه بر مهر مراکز دولتی پزشک معالج، باید ممهور به مهر پذیرش مراکز دولتی نیز باشد.


ریگی حسین آبادی اظهار داشت: افرادی که بیمه می شوند و دفترچه بیمه تحویل می گیرند باید به خوبی از این دفترچه نگهداری و از نوشتن هرگونه متنی بر روی آن خودداری کنند.


وی بیان کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت در مراجعه به مراکز ترک اعتیاد باید به بخش دولتی مراجعه کنند.


وی اولویت بیمه سلامت را تامین منابع مالی پایدار دانست و گفت: با اجرای بیمه سلامت در شهرستان خاش تمامی کارکنان دولت، خانواده های شهداء، ایثارگران، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و سایر اقشار از مزایای دفترچه بیمه سلامت همگانی بهره مند می شوند.


رئیس بیمه سلامت خاش با بیان اینکه بیمه سلامت یک موهبت بزرگ است، اذعان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران این نوع بیمه را برای همه اقشار جامعه به ویژه قشر ضعیف جامعه فراهم کرده است.

انتهای پیام/گ

شهروندان خاشی زیرپوشش بیمه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار