مدیر کل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان گفت: پزشکان از تجویز داروهای غیر ضرور و القائی به بیمه شدگان بیمه سلامت خودداری کنند.

پزشکان از تجویز داروهای غیر ضرور و القائی به بیمه شدگان بیمه سلامت خود داری کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،دکتر صفدری مدیر کل بیمه سلامت  سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل با بیش از 159 داروخانه در سطح استان در بخش خصوصی قرار داد همکاری منعقد نموده که به بیمه شدگان بیمه سلامت خدمات داروئی ارائه کنند.

وی گفت: با توجه به افزایش هزینه های دارویی از تمامی پزشکان در خواست می گردد از تجویز داروهای در خواستی و القایی به بیمه شدگان خودداری نمایند چرا که مصرف بیش از حد داروهای غیر ضروری بخصوص آنتی بیوتیکها با عث ایجاد مقاومت دارویی در بیماران و تحمیل هزینه های زیاد به سازمانهای بیمه گر شده است.

دکتر صفدری تصریح کرد: ماهانه بیش از 34 میلیارد تومان هزینه دارویی به داروخانه های سطح استان پرداخت می گردد و این رقم همچنان رو به افزایش است.

وی یاد آور شد: بیش از 47 درصد هزینه های سرپایی در استان، مربوط به مصرف بیش از حد دارو توسط بیمه شدگان است که نیازمند همکاری پزشکان برای رفع این مشکلات می باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: وظیفه ذاتی و اصلی ما خدمت به بیماران و نیازمندان می باشد و با توجه به افزایش سرسام آور هزینه های دارویی بیمه شدگان در استان ، لازم است پیگیری های بیشتر ی با شورای هماهنگی بیمه ها ی درمانی صورت گرفته و همکاری و تدابیر لازم در راستای کنترل و کاهش مصرف دارو در استان برنامه ریزی گردد.

دکتر صفدری در ادامه افزود: این اداره کل بیش از دو میلیون و 163 هزار و 111 نفر بیمه شده را تحت پوشش دارد و تمامی خدمات درمانی – دارویی به این بیمه شدگان را در بخش سرپایی و بستری ارائه می دهد.

انتهای پیام/ع

پرداخت ماهانه بیش از 34 میلیارد تومان هزینه دارویی به داروخانه های سطح استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار