نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ما این بود که پیرانشهر و سردشت هر کدام یک نماینده مستقل داشته باشند که در پیش نویس لایحه دولت نیز موافقت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ،خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه‌ای با کارگروه تشکیل شده در کمیسیون شوراها برگزار و پیشنهادات خود را ارائه کردیم که امیدواریم این پیشنهادات لحاظ شود و دولت نیز در پیش نویس لایحه آورده که این پیشنهاد لحاظ شود.

وی با بیان اینکه سردشت 8 هزار مصدوم شیمیایی دارد، افزود: سردشت و پیرانشهر 220 کیلومتر مرز مشترک خارجی دارند و مشکلاتی مانند کوله بری و بیکاری داریم همچنین مرزهای تمرچین با اربیل و کیله سردشت با سلیمانیه بسیار مهم هستند.

خضری با بیان اینکه یکی از مطالبات دیرینه منطقه افزایش تعداد نمایندگان است ، متذکر شد: حوزه به لحاظ طولی سنگین است و 2 نماینده نیز به سختی می‌توانند فعالیت کنند زیرا مجموعا 483 کیلومتر وسعت دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خاطر جغرافیای خاص این منطقه و صعب العبور بودن جاده‌ها دسترسی سخت و زمان بر است، ادامه داد: یک نماینده نمی‌تواند در همه موارد حضور داشته باشد و این مطالبه به حق مردم است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس نهم و در سال 92 حدود 30 هزار امضا جمع شد تا این 2 حوزه از یکدیگر تفیک شوند، گفت: به کمیسیون شوراهای مجلس نهم این امضاها  تقدیم شد و در پیشنهاد اخیر نیز به این موارد اشاره کردم و کمیته‌ای تشکیل شده و منتظر نظر مثبت هستیم و امیدواریم در لایحه دولت نیز این موارد لحاظ شود تا دولت و مجلس به توافق برسند.

انتهای پیام/ع

جمع آوری سی هزار امضا برای تفکیک حوزه های سردشت و پیرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.