مردم دیارنصف جهان نیز همانند سایر هموطنان خود کوله بار سفر بسته و راهی سرزمین کربلا شده اند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، این روزها همه یکصدا از یک شور، از یک پیاده روی باشکوه سخن می گویند، دل ها پیشاپیش راهی سرزمین عشق می شود، صدای قلب ها به گوش می رسد و زبان ها برای تکرار بی امان زمزمه «یا حسین» بسیج شده اند. موسیقی دلنشینی که حکایت از فداکاری، شجاعت و صبری دارد که سال های سال است عالمیان را متحیر کرده است.

«این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست»، تنها یک جمله نیست، بلکه واقعیتی است که امام حسین(ع) متعلق به زمان و دین و نژاد خاصی نیست. عشق او مرزها را درهم دریده و محبت او درعمق دلها نفوذ کرده است.

همه انسان ها سفر را تجربه کرده اند، اما این سفر حس و حال دیگری دارد، همزمان با لب ها، قدم ها ذکر می گویند، صدای نفس ها از بی تابی وصال خبر می دهد و مردم با پای پیاده می روند تا ارادت خود را به محضر حضرت زینب(س) و اباعبدالله(ع) اثبات کنند.

 

دلهای نصف جهان رهسپار سرزمین عشق

مردم عاشق در مسیر پیاده روی، رنج و سختی راه را به جان می خرند

مردم عاشق در مسیر پیاده روی، رنج و سختی راه را به جان می خرند چراکه یقین دارند این سختی ها، گوشه ی کوچکی از دشواری هایی است که امام حسین (ع) و اهل بیتش برای زنده نگهداشتن اسلام متحمل شدند تا به همگان ثابت کنند برای رضای خدا از جان گذشتن هم شیرین است.

در این مسیر تنها باید رفت، ماندن، کسی را سیراب نمی کند، حتی بدون نیاز به نقشه و آدرس با انبوه جمعیت که همراه شوید، عشق نوازی مردم، جهت را مشخص می کند.

از مسیر نجف به کربلا 1452 ستون را باید طی کنید تا قدم به قدم به معشوق نزدیک شوید، در آنجا همه چیز حس دیگری دارد حتی عددها هم حکایت دیگری دارند. در ستون 285، موکب امام رضا (ع)یکی از بزرگترین موکب ها قرار دارد. در آنجا از راه دور، سلام گرمی به امام رئوفمان می دهید و می گویید کاش عاشورا بودیم و جدتان را یاری می کردیم. براستی اگر جزء مردم آن زمان بودیم چه می کردیم؟ قدم به قدم که از ستون ها یکی پس از دیگری عبور می کنیم و به وصال نزدیک می شویم، از خود بپرسیم آیا برای این سفر با آمادگی کامل آمده ایم؟ حق الناس بر گردن نداریم؟ و آیا همانطور که مسیر پیاده روی را با دل و جان طی می کنیم، مسیر ظهور امام زمانمان را محیا کرده ایم؟ آن زمان برای یاری امام حسین (ع) نبودیم، در این زمان برای یاری صاحب زمان چه اقداماتی انجام داده ایم؟

باید این سؤال ها را از خود بپرسیم و جوابی قانع کننده پیدا کنیم تا هنگام روبرو شدن با عمود سلام، همان جایی که دیگر گنبد و بارگاه حرم حضرت اباالفضل(ع) نمایان است، شرمنده نشویم.

اما بازهم مثل هرسال عده ای از قافله عشق جا ماندیم، اربعین هر سال که تمام می شود برای سال آینده روز شماری می کنیم تا شاید در طومار زائران اربعین آن سال قرار بگیریم ولی افسوس که بازهم باید تنها اخبار و تصاویر سفر کرده‌ها را بنگریم، حسرت نرفتن را با اشک هایمان پیوند دهیم و خود را دلخوش کنیم که شاید سال آینده در این مسیر قدم برداریم.

مردم از همه جا می آیند، از بیش از ۶۰ کشور مختلف دنیا در این سفر همراه می شوند تا اعلام کنند خون امام حسین (ع) برای همیشه در تاریخ ماندگار است. مردم شهیدپرور اصفهان که همیشه در صحنه های انقلابی و مذهبی پیشتازند در پیاده روی اربعین هم سنگ تمام می گذارند تا بگویند شهدایی چون محسن حججی و امثال آن برای دفاع از خون امام حسین (ع) همیشه آماده اند.

 

دلهای نصف جهان رهسپار سرزمین عشق

 70 هزار نفر برای پیاده روی در اصفهان و چهارمحال بختیاری ثبت نام کردند

مدیر حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای پیاده روی اربعین گفت: در سامانه سماح تا به امروز، 70 هزار نفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده اند که 60 هزار نفر از این تعداد مربوط به استان اصفهان و ده هزار نفر از استان چهارمحال و بختیاری هستند.

غلامعلی زاهدی افزود: با توجه به اینکه مدارک همه ثبت نام کنندگان در سامانه سماح کامل نبوده، مدارک 50 هزار نفر به دفتر کنسولگرای عراق تحویل داده شده و برای 40 هزار نفر برای مجموع دو استان ویزا صادر شده است.

وی گفت: تاکنون صدور روادید در کمتر از 24 ساعت انجام می‌شد اما در چند روز اخیر به دلیل افزایش حجم متقاضیان، از زمان تحویل گذرنامه، صدور روادید 2 الی 3 روز زمان می‌برد که به زودی با همان سرعت قبل انجام می شود.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان درباره فرایند ثبت نام گفت: افراد باید ابتدا در سامانه سماح ثبت‌نام و سپس در این سامانه یک دفتر زیارتی انتخاب کنند تا دفتر زیارتی،کارهای اجرایی اخذ روادید شامل ثبت نهایی اطلاعات، دریافت مدارک، تحویل به سفارت و بازگرداندن گذرنامه به زائران پس از صدور روادید را انجام دهد.  

گزارش از آسیه دهباشی

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.