ابتکار گفت: بررسی وضعیت زنان ایرانی که با مردان افغانستانی ازدواج کرده و از حقوق خود محروم هستند را در دستور کار و بررسی قرار داده ایم.

وعده معاون رئیس جمهور ایران به بانوان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده اندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان گفت: بررسی وضعیت زنان ایرانی که با مردان افغانستانی ازدواج کرده و از حقوق خود محروم هستند را در دستور کار و بررسی قرار داده ایم.

معصومه ابتکار، معاون حسن روحانی درباره اقداماتی که دولت و معاونت امور زنان ریاست جمهوری در راستای حمایت از حقوق بانوانی که همسر افغانی دارند و امکان دریافت شناسنامه و یا بهره مندی از یارانه برای آنان مهیا نیست اظهار کرد: ما بررسی های حقوقی و اجتماعی را در این زمینه آغاز کرده ایم.

وی افزود: مهمترین اقدامی که برای حمایت از این بانوان می توانیم انجام دهیم در زمینه حقوقی است و  ما در این زمینه مشغول فعالیت هستیم.

معاون امور زنان ریاست جمهوری ایران تصریح کرد: طرح تابعیت فرزندان حاصل از  ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در دست بررسی است اما هنوز تدوین و به دولت تقدیم نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.