سرباز آمریکایی که پنج سال در اسارت طالبان بود، اطلاعاتی که از آن به نام "معدن طلا" یاد شده را در اختیار سازمان استخبارات مرکزی امریکا قرار داده است.

«معدن طلا»؛ اطلاعاتی که سرباز آمریکایی آزاد شده از اسارت طالبان به سیا دادبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بویی برگدال، سرباز آمریکایی که پنج سال در اسارت طالبان بود، اطلاعاتی که از آن به نام "معدن طلا" یاد شده را در اختیار سازمان استخبارات مرکزی امریکا قرار داده است.

امبر دچ بازرس ویژه سازمان استخبارات مرکزی آمریکا (سیا) در دادگاه بویی برگدال گفته است که برگدال بعد از رهایی از اسارت طالبان علاقه زیاد داشت تا به مقام‌های اطلاعاتی همکاری نماید و معلومات خود را با آنها شریک سازد.

به گفته امبر دچ، بویی برگدال اطلاعات بسیار مهمی را درباره فعالیت طالبان، رابطه آنان با سازمان‌های استخباراتی خارجی با سیا شریک ساخته است.

وی تاکید کرده است که سیا اطلاعاتی را بویی برگدال در اختیار آنان قرار داده به نام "معدن طلا" نام‌گذاری کرده است. او خاطر نشان ساخت که وی نمی‌تواند جزییات این اطلاعات را به دلیل اهمیت آن فاش سازد.

بویی برگدال که مشغول خدمت در پایگاهی در ولسوالی یحیی‌خیل ولایت پکتیکا بود، در سال ۲۰۰۹ و پس از خروج از این پایگاه ربوده‌ شد. وی نزدیک به 5 سال در اسارت طالبان بود.

قابل ذکر است که بویی برگدال در برابر رهایی پنج زندانی طالبان آزاد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.