رئیس پژوهشگاه ابن سینا گفت: کشور ما رقبای قدرتمندی در منطقه دارد به همین دلیل نباید در حوزه توریسم سلامت تاخیر کنیم.

کشور نباید در حوزه توریسم سلامت تاخیر کندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آذین رئیس پژوهشگاه مرکز ناباروری ابن سینا در اولین گردهمايى توریسم سلامت که در این پژوهشگاه برگزارشد گفت: خوشبختانه ایران موهبات زیادی دارد و برای جذب گردشگر می توان از منابع طبیعی و اقلیم های آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: به هرحال دسترسی مردم به خدمات سلامت به عنوان یک گردشگر مستلزم زیرساخت‌های اساسی است که هر کشور باید به لحاظ اسکان، حمل و نقل و استفاده از خدمات بیمه‎‌ای مجهز باشد.

رئیس پژوهشگاه ناباروری ابن سینا افزود: کشور ما رقبای جدی در منطقه دارد که اگر هر روز ما در گردشگری بخصوص حوزه سلامت تاخیر کنیم، دچار عقب ماندگی می‌شویم اما برای پیشگیری از این موضوع  می‌توانیم از تجارب کشورهایی مانند ترکیه که توانسته سهم قابل توجهی را در زمینه گردشگر سلامت به خودش اختصاص دهد و جزء 10 کشور برتر دنیا در این زمینه باشد، استفاده کنیم.

 آذین تصریح کرد: نمی‌خواهیم در درمان ناباروری فقط به درمان این بیماری بپردازیم بلکه با همکاری جهاد دانشگاهی بسته خدماتی را فراهم کرده‌ایم که اگر کسی در حوزه ناباروری مشکلی داشته باشد با اتکا به خدمات این بسته و در این مرکز خدمات دریافت کند.

آمار بالای مراجعه بیماران خارجی به مرکز ناباروری ابن سینا 

وی در خصوص آمار بیماران خارجی مراجعه کننده به این مرکز گفت: همیشه میهمانانی از کشورهای همسایه مانند عراق، کردستان عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان و از جمله ایرانی‌های مقیم کشورهای خارجی داریم. این افراد به لحاظ کیفیت سیستم درمانی ایران، ترجیح می دهند که کارهای درمانی خود را در اینجا پشت سر بگذارند.

آذین یادآورشد: طی سال‌های گذشته  بازاریابی فعالی در کشور و مرکز ناباروری نداشتیم واین گردهمایی زمینه ای شد که به این موضوع علمی و فعالانه تر بپردازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار