معاون امور عمرانی فرمانداری تبریز ازتردد650 هزار خودرو در کلانشهر تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسدی معاون امور عمرانی فرمانداری تبریز در نشست مشترک شورای هماهنگی ترافیک شهرستان تبریز با کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان با بیان اینکه میزان آلودگی هوای تبریز به دلیل نزدیک شدن به فصل زمستان در حال افزایش است، گفت: با تغییر وضعیت آب و هوایی در این شهر باید برنامه ریزی های لازم و آمادگی برای وارونگی هوا در فصل زمستان صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت نا مساعد آب و هوایی در روزهای اخیر، شاخص آلودگی هوا را 140 دانست و اظهار کرد: این میزان برای گروهای حساس از جمله کودکان و بیماران قلبی خطرناک است.

وی با بیان اینکه اینکه این امر با فرهنگ سازی برای استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی امکان پذیر است، ادامه داد: روزانه ۶۵۰هزار خودرو در کلانشهر تبریز تردد دارند و محاسبات سرانه سفر برای هر نفر، دو بار نشان داده می شود که با افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید کاهش یابد.

وی افزود:سهم استفاده شهروندان کلانشهر تبریز از وسایل نقلیه عمومی تنها ۶۲ درصد است که نیازمند گسترش کمی و کیفی است.

معاون امور عمرانی فرمانداری تبریز با اشاره به اینکه متاسفانه در نقاط مختلف شهر شکایاتی از افزایش مدارس،موسسات زبان، کلاس های خصوصی و... در این راستا افزایش ترافیک شهری شده به گوش رسیده است، اذعان داشت: کلیه مدارس و موسسات باید ضوایط شهری را رعایت کنند و ازین پس مقرر می کنیم اگر مجوز جدیدی برایتاسیس این مراکز داده شد، حتما باید نظر ترافیک شهری پرسیده شود.

وی میزان تلفات درون شهری تبریز را ۸۱ درصد خواند و گفت: ۴۶ درصد این تلفات مربوط عابران پیاده است، پس باید برای جلوگیری و کاهش این مبزان انسان محور حرکت کنیم و ایمنی عابران پیاده را بیشتر تامین کنیم.

وی ادامه داد: این امر را با افزایش ایمن سازی و آرام سازی در مراکز جذب سفر ممکن است.

وی با اشاره به افزایش حجم تردد و حجم سفر به مرکز شهرتبریز، اظهار کرد : کاهش ترافیک مرکزی نیازمند برنامه ریزی برای طرح های بازدارنده اجرایی می شود و با فراهم کردن زیر ساخت مورد نیاز و طرح lez کاهش ترافیک صورت خواهد گرفت.

این گزارش حاکی است، در ادامه این نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان تبریز با کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان به بررسی محورهای پرتردد تبریز، برنامه ریزی برای اصلاحات هندسی مسیرهایی با حجم ترافیک بالا پرداختند.

 

انتهای پیام/ش

نشست مشترک شورای هماهنگی ترافیک تبریزباکمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار