تردد 122میلیون و 775 هزار خودرو در محورهای آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از تردد 122 میلیون و 775 هزار خودرو در محورهای مختلف این استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛منوچهر سلمان زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: تردد خودروها در این مدت از محورهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد یافته است.

وی اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافتی از 82 دستگاه ترددشمار آنلاین مستقر در محورهای استان از کل تردد ثبت شده 15 درصد معادل 18 میلیون و 416 هزار و 250 خودرو مربوط به وسایل نقلیه سنگین و 85 درصد معادل 104 میلیون و 358 هزار و 750 خودرو مربوط به وسایل نقلیه سبک است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: 12 درصد از ترددها در محورهای استان با سرعت غیرمجاز و 23 درصد آن ها با فاصله طولی غیرمجاز انجام شده است.

سلمان زاده ادامه داد: سهم استان از کل تردد کشور در نیمه نخست امسال 3.6 درصد و از تردد وسایل نقلیه سنگین 3.9 درصد است.

وی گفت: سرعت متوسط تردد در محورهای استان 84.1 کیلومتر بر ساعت بوده که بالاتر از میانگین سرعت متوسط کشور ( 79.3 کیلومتر بر ساعت) است.

سلمان زاده افزود: در این مدت محورهای رفت و برگشت تبریز - ایلخچی، تبریز - صوفیان، ایلخچی - آذرشهر و ملکان - بناب به ترتیب محورهای دارای بیشترین تردد در استان بود.

در سطح استان آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و ۵۶۹ کیلومتر راه روستائی وجود دارد.

 

انتهای پیام/ش

رشد 17 درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار