مسئول آموزش سپاه ناحیه نهاوند گفت: هیئت امنای مساجد در جذب جوانان به مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد باید پیشی بگیرند.

هیئت امنای مساجد در جذب جوانان به مساجد باید پیشی بگیرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام احمد امیرخانی مسئول آموزش سپاه ناحیه نهاوند در جمع هیئت امنای مساجد شهرستان نهاوند اظهار داشت: مساجد پایگاه عبادی سیاسی و اجتماعی مسلمانان و مرکز حرکات اسلامی و پایگاه سیاسی، محل تدریس علوم مختلف دینی و... هستند.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد باید با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جذب جوانان به مساجد بیش از بیش نقش آفرینی کنند.

مسئول آموزش سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد: حضور نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های مساجد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را از آنها دور می کند و آسیب‌ها را در جامعه کاهش می‌دهد.

وی اظهار داشت: هیئت امنای مساجد در جذب جوانان به مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد باید پیشی بگیرند و آنها را در اجرای برنامه‌های مساجد دخیل کنند تا با مساجد انس بگیرند.

امیرخانی در ادامه با اشاره به اینکه در سطح شهرستان نهاوند ۱۲۰ مسجد وجود دارد، گفت: از این تعداد ۶۰ مسجد فعال داریم که ۱۳ مسجد به عنوان الگوی مساجد دیگر انتخاب شده‌اند و از اعتبارات بیشتری برخوردار می‌شود تا دیگر مساجد نیز ترغیب شوند و به سمت الگو شدن بروند.

وی با اشاره به برنامه‌های پایگاه‌های فرهنگی مساجد خاطرنشان کرد: یادواره های شهدا، برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی و هنری و ... و تهیه جهیزیه از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/خ

جذب جوانان در مساجد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.