مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت محرم و صفر در دانشگاه یک اصل ضروری است.

حجت الاسلام سیدوحید معتمدی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌و‌گو خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در آستانه اربعین و ماه صفر، اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بار دیگر در قالب نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان بر پیاده سازی الگوهای ارزشی محرم و صفر در دانشگاه‌ها تاکید کردند.

وی محورهای اخلاقی و معرفتی تجلی عرفانی قیام عاشورا با محوریت کتاب گنجینه الاسرار عمان سامانی را از موضوعات اصلی نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان عنوان کرد.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه فضای دانشگاه محیطی پویاست  اظهار کرد: باید در کنار ارتقا علمی مباحث فرهنگی مذهبی نیز رشد کند؛ بهره‌مندی از ظرفیت محرم و صفر و مشارکت حداکثری دانشگاهیان امری مهم در جوامع علمی است.

وی با بیان اینکه آموزش اساتید در موضوعات فرهنگی مذهبی و الگو بودن اساتید در میان دانشجویان گام ارزشمندی در این عرصه است گفت: بهره‌مندی از ظرفیت محرم و صفر در دانشگاه یک اصل ضروری است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: در نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان تلاش شد با یک نگاه باطنی، عرفانی و عمیق‌تر به به حادثه کربلا نگاه شود تا با عمق بخشی به نگاه اساتید بتوان به این مهم دست یافت.

حجت الاسلام معتمدی اظهارکرد: نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی با بیانی از کلیات و ابعاد عرفان اسلامی و انتخاب قطعاتی از کتاب گنجینه الاسرار و بیان مسائل در خصوص عاشورا به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

یکی از ضرورت اصلی دانشگاه‌ها ترویج فرهنگ عاشورایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار