گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهیدشهبازی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اسماعیل شهبازی در سال 1343 در خانواده مؤمن و پاك و با صفا در روستای چورس از توابع بخش چایپاره دیده به جهان هستی باز كرد. در آغوش و در دامان پاك پدری مهربان و صمیمی و مادری دلسوز و رنجدیده بالیده شد و با یاد و نام و عشق امام حسین(ع) بزرگ شد.با تلاش و جدیت هر چه بیشتر تحصیلات خود را در زادگاهش و شهرستان خوی با موفقیت به پایان رساند و وارد مركز تربیت معلم شهید كوچری گردید و دانشجو معلم شد.


اسماعیل شهبازی، شیرین سخن و مایه سرور و خوشحالی دل دوستان و بسیجیان و سلحشوران بود. گشاده رو و خندان و مهربان و باصفا و خونگرم بود. ضمیر و اندرونی پاك ومعنوی داشت. وقتی كه خدا را می خواند گویی تمام وجودش با خدا مناجات و راز و نیاز می كند. مؤدب و فروتن بود. به همه اخلاص می ورزید و همه را دوست می داشت و همه را دوست می داشت و خود محبوب دل دوستان و رزمندگان مؤمن بود. اخلاق نیكو و پسندیده‌ای داشت. بزرگوار بود و نگاه مهربانانه‌ای داشت. با دست پرمهرش با یاران مصافحه می كرد. از صمیم دل به دوستان،‌ دوستی و عشق می ورزید.

شهید مجاهد پاك، جوان مؤمن و معتقد و مذهبی،‌ پیرو خط امام و ولایت و رهبری فقیه بود. واجبات را به پای می داشت و امر به معروف و نهی از منكر می كرد و نماز شب می خواند. در مناجاتها و دعای كمیل و توسل شركت می كرد. دوستدار و دلباخته اسلام و انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بود. مهر سیدالشهدا(ع) را دل داشت و در بزرگداشت ماه محرم و ماه خون ماه پیروزی حق‌، عزادار بود و به عشق امام حسین(ع) شیفته فرزند صالح او، امام خمینی بود. در پایگاه مقاومت عضو بود و نقش فعالی داشت و در راستای لبیك گویی به ندای هل من ناصر ینصرنی حضرت روح ا... لباس بسیجی بر تن كرد و به صف مجاهدان و پیكارگران راه حقیقت پیوست. نامش با نام بسیجی مجاهد و شجاع در جریده عاشقان حق و پیروان ولی امر زنده و مزین شد. عازم جبهه ها شد و در راه حفظ میهن اسلامی و دین و شرف و حیثیت مدتها در میادین نبرد و پیكار با خصم و دشمن زبون و كافر بعثی به جانبازی و ایثارگری پرداخت.


وجودش را مأمن و جایگاه انس و دوستی برای رزمندگان ساخت و پس از مدتها رشادت و مجاهدت و نبرد در تاریخ1366/11/2 در سرزمین ماووت در عملیات بیت المقدس 2 به شرف والای جاویدالاثری نائل شد و به جاودانگاه تاریخ و دفتر زرین دفاع از میهن و شرف پیوست و نامش را جاودانه ساخت.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید اسماعیل شهبازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.