نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در قالب طرح رونق تولید با حضور مدیران بانکهای عامل آذربایجان شرقی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آسیب شناسی شد.

آسیب شناسی نحوه پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نوادادمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست گفت : تاکنون ۲ هزار و ۶۹۸ واحد تولیدی در استان برای دریافت تسهیلات اجرای طرح در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند که 8.2 درصد کل ثبت نامی کشور در این حوزه است.

وی افزود : از بین این طرح ها، یک هزار و 850 مورد کشاورزی و 839 مورد صنعتی است.


وی گفت: با معرفی 740 واحد به بانکها ، آذربایجان شرقی رتبه 4 کشوری و با پرداخت 122 میلیارد تومان برای 117 طرح، رتبه 6 کشور را از نظر تعداد و رتبه 13 از نظر پرداخت کسب کرده است.


نواداد خاطرنشان کرد : استقبال صنایع از این برنامه نسبت به سال گذشته تفاوت هایی دارد، شاید از نظر ثبت نام و مراجعه نسبت به سال گذشته تعداد پایین باشد اما از نظر کیفیت نسبت به سال گذشته در سطح قابل قبولی است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه در این مدت پرداخت های بانکهای عامل نسبت به مدت مشابه سال قبل هم متفاوت بود گفت: در این مدت واحدهایی که مورد تائید بانکهای عامل بوده چه از نظر توجیه اقتصادی و چه از نظر توجیه فنی بانکها کیفی تر بوده اند.

مدیران بانکهای عامل حاضر در جلسه مشکل چک های برگشتی، مشکل تامین ضامن، محرز نشدن اهلیت متقاضی و تامین نشدن وثیقه ها در اسرع وقت از طرف مشتریان را از عوامل بازدارنده در پرداخت به موقع تسهیلات برشمردند.


همچنین در این نشست اقداماتی که برای جذب 860 میلیارد تومان یا همان سهم 4.3 درصدی آذربایجان شرقی از 20 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته برای طرح رونق تولید کشور، در استان تاکنون انجام شده بررسی شد.

انتهای پیام/خ

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید درآذربایجان شرقی آسیب شناسی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.