حمایت و توسعه صنایع کوچک و نیز ایجاد و توسعه زیرساخت های صنعتی از اولویت ها و ماموریت های مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ معاون وزیر صنعت در نشست با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی ،با اشاره به این نکته گفت : به همین منظور ، کارگروهی با عنوان کارگروه ایجاد رونق در بنگاههای کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح های نیمه تمام صنعتی را در کشور و به تبع آن در استان آذربایجان شرقی تشکیل داده ایم.

یزدانی با اشاره به چالش های اصلی در این حوزه، معوقات بانکی ، تامین وثیقه ، بدهی های مالیاتی و بیمه ای را از این چالش ها ذکر کرد و گفت : اعطای تسهیلات بانکی بدون توجه به اقساط سررسید و چک های برگشتی نیز از مصوبات وزارت صنعت ، معدن و تجارت و از دیگر برنامه های حمایتی این وزارت است.

وی با اشاره به این که در کشور 948 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد افزود : 19 درصد از واحدهای کوچک و 11 درصد از صنایع بزرگ کشور در حال حاضر تعطیل هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین تعداد شهرک و نواحی در حال بهره برداری در کشور را 765 واحد اعلام کرد و گفت : از این تعداد ، 167 واحد تقاضا محور و 98 واحد نیز صنایع محور یعنی بدون تقاضا هستند.

یزدانی همچنین گفت : از بین 87 هزار و 659 واحد موجود در کشور ، 36 هزار و 120 واحد در شهر کهای صنعتی مستقرند که بیش از 16 هزار واحد آن غیر فعال هستند و در استان آذربایجان شرقی هم 2 هزار و 130 واحد در شهرک های صنعتی وجود دارد که 325 واحد یعنی 16 درصد آن غیر فعالند.

در این نشست نجاتی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در صحبت های جداگانه با اشاره به مسائل و موانع موجود در برابر واحدهای تولید و صنعتی ، بهره های بالای بانکی ، قاچاق ، قانون کار و مالیات ، مسائل زیست محیطی و اراضی را از مسائل پیش روی این حوزه ذکر کردند.

نواداد معاون استاندار هم تفویض اختیار به خود استان و استانداری ها را از لازمه های حل موانع و مشکلات این حوزه دانست و گفت : با این کار ، اوضاع و مسائل موجود بهتر مدیریت و حل می شود .
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.