مراسم اختتامیه جایزه قیصر امین‌پور با حضور جمعی از شاعران در خانه هنرمندان برگزار شد.

مراسم اختتامیه جایزه کتاب قیصر امین‌پور برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه جایزه کتاب قیصر امین‌پور، عصر امروز دوشنبه 8 آبان ماه با حضور جمعی از شاعران در خانه هنرمندان برگزار شد.

در آغاز این مراسم بیوک ملکی مسئول دفتر شعر جوان در خصوص جایزه قیصر امین‌پور گفت: داوری جشنواره قیصر امین‌پور را ساعد باقری، علیرضا طبایی، محمدرضا محمدی نیکو، فاطمه سالار وند و بهزاد زرین پور برعهده داشتند. در بیشتر جلسات داوری جایزه حاضر بودم و می‌دیدم داوران محترم با چه حساسیت و دقتی شعرها را خواندند و نقد کردند. در جلسه پایانی داوری من کنار ساعد باقری نشسته بودم. وی در حاشیه کتاب‌هایی که در مقابل

در این مراسم رسول پیره نامزد دریافت جایزه قیصر امین‌پور درباره این جایزه ادبی پیش از شعرخوانی‌اش بیان کرد: جایزه قیصر امین‌پور یک لطف اویژه‌ای دارد که به ما انگیزه شرکت در آن را می‌دهد و اینکه جایزه به نام قیصر امین‌پور هست خودش در ایجاد شور و شوق خاصی در ما کفایت می‌کند.

در این مراسم امیر علی سلیمانی، محمدرضا محمدی نیکو شاعر از کسانی بودند که شعرخوانی کردند.

محمدرضا محمدی نیکو شعری را درباره قیصر امین‌پور خواند و در حین شعرخوانی درباره این شاعر اظهار کرد: یکی از خصلت‌های برجسته قیصر امین پور این بود که هرگز کودکی را فراموش نکرده بود. این خصلت وی بود که ما را همچنان دوستدار قیصر نگه می‌دارد و کسانی که قیصر را ندیده بودند نیز به او علاقه‌مند می‌کند.

در ادامه این مراسم، میثم زرتشتیان و ميثم بهاران شعرخوانی کردند.

سپس علیرضا طبایی بیانیه هیئت داوران جایزه قیصر امین‌پور را خواند. او پیش از خواندن بیانیه گفت: حفظ کرامت انسانی و شرافت قلم انتظاری است که از شما اهالی ادب و فرهنگ داریم.

در پایان مراسم، میثم بهاران، امیرعلی سلیمانی، سیده تکتم حسینی، مرتضی لطفی در قالب های شعری كهن و سید رسول پیره و میثم زرتشتیان در قالب های شعری نوين به عنوان برگزيده معرفی شدند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار