سعید سکاکی شاعر جوان کشورمان، از دلیل انتخابش برای دریافت جایزه کتاب سال شعر قیصر امین پور گفت.

سعید سکاکی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتخاب کتاب «همسکوت» به عنوان نامزد جایزه کتاب سال شعر قیصر امین پور گفت: دلیل اینکه کتابم به عنوان نامزد جایزه کتاب سال شعر قیصر امین پور برگزیده شد، عجله نکردن برای انتشار کتاب و گلچین کردن شعرها و همچنین وسواسی بود که در انتخاب شعرها داشتم. به دلیل خراسانی بودنم سخت گیری در چاپ اثر داشتم. ما خراسانی ها برای انتشار کتاب سخت پسند می‌شویم و در طول زمان به دشواری می توانیم کتابی منتشر کنیم.

وی افزود: شاید «همسکوت» سومین مجموعه شعرم باشد؛ اما در واقع اولین مجموعه شعری است که آن را منتشر کردم. کتاب «همسکوت» از نظر منتقدان نسبت به کتاب‌هایی که هم اکنون در بازار کتاب منتشر می‌شود، توجه ویژه ای به زبان دارد. درحالی که مشکل شعر امروز بی‌توجهی به زبان است. بیش از اینکه به توصیف نگاه کنم، به زبان شایسته در کتابم توجه کرده‌ام. شاید این ویژگی‌اش سبب شده باشد که کتاب «همسکوت» نامزد دریافت جایزه کتاب سال شعر  قیصر امین پور شود. البته کتاب های دیگری که در این جایزه ادبی نامزد دریافت جایزه شدند،کتاب های شایسته‌ای هستند.

این شاعر با اشاره به اینکه سخت‌گیری‌اش در انتخاب شعر به دلیل ذهنیت بومی است؛ اظهار کرد: خراسان لهجه ای اصیل دارد و زبان محاوره‌ای که در این استان صحبت می شود، به زبان باستانی و اصیل ما نزدیک‌تر است.

گفتنی است؛ اولین مجموعه شعر سعید سکاکی با عنوان «همسکوت» در اسفند ماه سال گذشته منتشر شد. کار انتشار این مجموعه شعر را انتشارات فصل پنجم برعهده داشت. این اثر 36 غزل را در برمی گیرد. در مجموعه شعر «همسکوت» مضامین مختلف شعری  آیینی، عاشقانه و اجتماعی دیده می شود.

 

انتهای پیام/

 

چرا همسکوت نامزد دریافت جایزه قیصر امین پور شد؟

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.