آیین اختتامیه جشنواره ادبی آخرین حرم با محوريت شعر بقيع، امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

اختتامیه جشنواره ادبی «آخرین حرم» برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه جشنواره ادبی «آخرین حرم» با محوريت شعر بقيع، عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری با حضور علی مجاهدی دبیر علمی جشنواره و شرکت کنندگان برگزار شد.

محمدعلی مجاهدی دبیر علمی جشنواره آخرین حرم اظهار داشت: برگزاری چنين جشنواره ای در احیای معارف ائمه بقیع و احیای سيره اين چهره های همیشه ماندگار، غبار مظلومیت و غربتی كه بر مزار آنها نشسته را كمرنگ می كند. مظلومیتی که ریشه در عداوت وهابیت دارد. وهابیتی که از همان آغاز فتنه تشکیل حکومت عربستان در انگلستان، شكل گرفت. به هرحال استعمارگر پیر انگلیس، همواره اختلاف می‌اندازد و حکومت می‌كند. درنتيجه اعراب را فریب داد تا بوی نفت مستشان کرد و حاضر شدند، تمام آثار ارزشی به جای مانده در مکه و مدینه را از میان بردارند. کوچه هایی که اهل بیت از آن عبور می‌کردند از بین بردند، اما آیا نام و یاد آنها از بین رفت؟ خیر حقیقت آفتابی است که غروبی ندارد.

وی افزود: ممکن است چند وقت آفتاب در پشت ابر پنهان بماند؛ اما ظهور منجی عالم بشريت امام زمان (عج) تمام نابسامانی‌ها را به سامان خواهد رسانید و اين حقیقت است که شیعه طعم حکومت واقعی را خواهد چشید.

محمد علی مجاهدی پس از سخنرانی خود، شعری در رثای حضرت رقیه (س) خواند.

در ادامه این مراسم، محمود حبیبی کسبی، عضو هیئت علمی جشنواره آخرین حرم با اشاره به همکاری 4 نهاد فرهنگی در برگزاری این جشنواره بیان کرد: در مجموع 521 اثر به جشنواره ادبی آخرین حرم رسید. این شعرها، مدایح و مراثی درباره ائمه بقیع و بخش ویژه آن يعنی بازسازی بقاع متبرکه بقیع بود. از میان این اشعار 62 اثر برای انتشار در کتاب جشنواره آخرین حرم انتخاب شدند. از میان این 62 اثر 40 اثر شایسته تقدیر و 4 شاعر برگزیده شدند.

در این مراسم احمد بابایی و سید حمید رضا برفعی شعرخوانی کردند. همچنين شاعران برگزیده‌ همچون عباس همتی، علی فردوسی، مجید لشکری، میلاد حسنی، عمار موحد، حسین عباسیان شعرخوانی کردند.

در پایان مراسم از برگزیدگان تقدیر شد و از کتاب شعرهای جشنواره آخرین حرم رونمایی شد.

 

انتهای پيام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار