معاون رییس کل دادگستری کل استان کرمان گفت:تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی بین دادگستری کل استان کرمان و دانشگاه شهید باهنر کرمان منعقد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد باقر اسلامی معاون رییس کل دادگستری کل استان کرمان در نشست تعاملی رییس کل دادگستری استان کرمان با رییس و جمعی از معاونین دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: این تفاهم نامه به منظور بهره مندی از امکانات و توانمندی های یکدیگر در زمینه های علمی، پژوهشی و تبادل تجربیات طرفین، هم افزایی و افزایش تعاملات و همکاری های مشترک در جهت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی صورت می پذیرد.

وی ادامه داد:این تفاهم نامه با هدف شناسایی و ریشه یابی علل وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی با درنظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از علمی، پژوهشی، فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص انجام می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد:با توجه به اینکه پیشگیری از وقوع جرم یک کار فرا قوه ای است،لذا شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم با مشارکت قوای سه گانه و به ریاست رییس قوه قضائیه تشکیل شده است.

محمد باقر اسلامی بیان داشت:شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نقش هماهنگ کننده، سیاست گذاری در امر پیشگیری از وقوع جرم را برعهده دارد .

وی مطالبه گری را یکی از ویژه گی های این شورا دانست وافزود: ضرورت دارد از ظرفیت علمی شخصیت های برجسته دانشگاه باهنر کرمان در راستای پیشگیری از وقوع جرم استفاده شود

وی به تعامل خوب دانشگاه با دادگستری اشاره کرد و تاکید کرد:از طرح اقدامات پیشگیرانه بر اساس مبانی علمی حمایت می کنیم و اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان "نماد"نمونه ای از فعالیت های علمی است که در بلند مدت به نتیجه خواهد رسید.
اسلامی به استقبال بی نظیر از همایش ملی "پیشگیری از خشونت" اشاره کرد و افزود:میزان مقالات دریافتی به دبیرخانه همایش بیش از حد انتظار بوده است که پس از طی فرایند همایش ان شاالله در 10اسفند ماه با حضور اساتید برجسته دانشگاهی در محل دانشگاه باهنر کرمان برگزار می شود.

انتهای پیام/ی

شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم در کشور شکل گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.