میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 85 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رضا حسنلو، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان  از جمع‌آوری چهار میلیارد و 752 میلیون تومان زکات در استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است.
وی همچنین افزود: بر اساس آمارهای موجود میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد افزایش داشته است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه هدف‌گذاری این نهاد در حوزه جمع‌آوری زکات در استان زنجان تا پایان امسال 9 میلیارد و 400 میلیون تومان است، ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده برنامه عملیاتی کمیته امداد استان زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات در شش‌ماهه نخست امسال 101 درصد محقق شده است.
وی بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در هر منطقه با نظر پرداخت‌کنندگان زکات در همان محل هزینه می‌شود، افزود: از محل زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال 36 سرویس بهداشتی و حمام برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان ساخته‌شده است.
حسنلو با اشاره به اینکه از محل زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال 26 مسکن مددجویی تعمیر یا بهسازی شده است، گفت: بر اساس نظر پرداخت‌کنندگان زکات در روستاها در شش‌ماهه نخست امسال از این محل کمک‌هزینه تأمین جهیزیه 81 نوعروس نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز پرداخت‌شده است.
وی به مصارف دیگر زکات نیز اشاره کرد و ادامه داد: در شش‌ماهه نخست امسال ... پروژه عام‌المنفعه در روستاها ازجمله مسجد، حسینیه، خانه عالم و پل ساخته‌شده یا مرمت و بهسازی شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان تعداد روستاهای پرداخت‌کننده کات در این استان را 247 روستا اعلام کرد و افزود: درمجموع هزار و 913 کشاورز زنجانی در شش‌ماهه نخست امسال زکات واجب و مستحبی خود را به کمیته امداد استان زنجان برای کمک به خانوارهای تحت حمایت این نهاد پرداخت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تشکیل شوراهای زکات روستایی باهدف توسعه فرهنگ پرداخت زکات در سطح استان زنجان از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان است، ادامه داد: به‌منظور برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری زکات در روستاهای استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال در 173 روستای این استان شورای فرعی زکات با حضور روحانی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا تشکیل‌شده است.
حسنلو بابیان اینکه به‌منظور توسعه فرهنگ پرداخت زکات استفاده از مبلغان و عاملین زکات در روستاها از برنامه‌های دیگر کمیته امداد استان زنجان است، گفت: هزار و ۷۰۰مبلغ و عامل زکات در روستاها و شهرهای استان زنجان درزمینهٔ توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان زنجان همکاری می‌کنند.

اانتهای پیام/ن

جمع آوری زکات در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.