رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: واحدهای تولیدی و کشاورزی آذربایجان‌غربی تا ۱۵ آبان ماه فرصت ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب برای گرفتن تسهیلات بانکی را دارند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،جعفرصادق اسکندری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: از ابتدای امسال برای ۶۲ طرح و واحد، تسهیلات از طریق بانک‌های عامل استان به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت و در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین ۱۰ درصد هدف‌گزاری از لحاظ مبلغ تحقق یافته و امید است که سایر مبالغ نیز تا پایان سال  محقق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: امسال برای استان آذربایجان‌غربی فعال‌سازی ۳۵۹ طرح و واحد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شده است.

وی گفت: در این رابطه در بخش کشاورزی برای ۳۲ واحد و برای بخش صنعت ۳۰ واحد پرداخت تسهیلات شده است.

اسکندری بیان کرد: علاوه بر آن چهار فقره پرداختی به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان در بخش گردشگری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از ۱۵ آبان سامانه بهین‌یاب برای ثبت نام واحدهای کشاورزی و صنعتی استان بسته می‌شود بیان کرد: پس از این تاریخ، واحدهای صنفی آذربایجان‌غربی می‌توانند برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کنند.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در بخش گردشکری ۷۲ طرح با مبلغ اعتباری ۴۰ میلیارد تومان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای امسال مورد تصویب قرار گرفته است گفت: در این رابطه ۳۰ طرح تاکنون معرفی شده که ۱۸ طرح مورد پذیرش واقع نشده است و ۱۲ طرح گردشگری نیز مطرح شده و از این تعداد برای چهار واحد تسهیلات پرداخت شده است.

جلیل جباری اظهار داشت: ۱۷ طرح گردشگری برای خدمات مسافربری جهت خرید ون به منظور توسعه گردشگری داخلی است.

وی تاکید کرد: بنا بر تاکید دولت، طرح‌های گردشگری باید در سامانه‌ بهین‌یاب به ثبت برسد اما متاسفانه شرایط آن تاکنون فراهم نشده است.

در ادامه اسمعیل کریم‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال در بخش کشاورزی برای ۲۳۳ واحد، مصوباتی از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

 

انتهای پیام/ع

واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی تا ۱۵ آبان فرصت ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.