صنعت پرورش اسب در استان کرمان به خصوص درشهرستان رفسنجان در حال توسعه و پیشرفت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  علی باقری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: استان کرمان یکی از استان های باسابقه طولانی در زمینه پرورش اسب است و در سال های اخیر افزایش قابل توجه باشگاه های اسب سواری و مسابقات در رده های مختلف با استقبال مردم روبرو شده است.
وی افزود: در اکثر محورهای گردشگری استان ده ها مرکز پرورش اسب راه اندازی شده و در این میان رفسنجان در زمینه پرورش اسب، گوی سبقت را از سایر شهرستانهای استان کرمان ربوده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون نژادهای مختلف و اصیل اسب در مراکز پرورش اسب استان کرمان وجود دارد بطوریکه در هیچ کجای کشور چنین جمعیت نژادی متنوعی وجود ندرد، افزود: بطوریکه تنها در رفسنجان هم اکنون بیش از سه هزار راس اسب اصیل در شرایط مطلوب نگهداری می شود و صنعت پرورش اسب در حال توسعه و پیشرفت است.
باقری با اشاره به اینکه سابقه پرورش اسب در کرمان به یک قرن قبل برمی گردد، گفت: نژاد های مختلف از جمله عرب، دره شور و اسب کرد در سال های گذشته تلفیق شده و هم اکنون گونه ای بومی در شهرستان رفسنجان در حال پرورش است که کارنامه و ژنتیک خاص به خود را داراست.
انتهای پیام/ی

پرورش نژاد های مختلف اسب در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار