مدیر کل دامپزشکی استان کرمان کرمان گفت :تعداد 71 گروه ثابت و سیار در سطح استان کرمان بر سلامت و ذبح بهداشتی دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا نظارت ویژه دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان کرمان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در این خصوص اظهار داشت: کشتار خارج از کشتارگاه می تواند از عوامل تهدید کننده سلامت و بهداشت عمومی باشد.
وی افزود: کشتار دام جلوی هیئت ها و دسته جات عزاداری در ایام محرم می تواند موجب گسترش برخی عوامل تهدید کننده سلامت در محیط و آلودگی ثانویه لاشه ها به عوامل آلوده کننده گردد . ضمن اینکه گوشت دام کشتار شده خارج از کشتارگاه بعلت عدم بازرسی بهداشتی می تواند برای مصرف کنندگان خطر آفرین باشد .
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: یکی از عوامل مهم در سلامت جامعه سلامت گوشت مصرفی شهروندان می باشد.
وی همچنین بر توجه به سلامت ، معاینه و مجوز بهداشتی حیواناتی مثل شتر و اسب که در دسته جات عزاداری استفاده می شود تاکید نمود و اعلام داشت: شبکه های دامپزشکی آمادگی هر گونه همکاری را در این زمینه دارند .
وی افزود: کشتارگاه های سراسر استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی باز می باشند که 40 اکیپ ثابت و 31 اکیپ سیار بهداشتی دامپزشکی بر سلامت دام نذری و گوشت استحصالی این دامها نظارت می نمایند.
دکتر رشیدی بیان داشت : جهت تامین سلامت گوشت مصرفی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 86 نفر نیروی دامپزشکی از جمله25 نفر دکتر دامپزشک،49 نفر بازرس بهداشتی و 12 نفر ناظر شرعی در قالب71 گروه برای انجام امر مذکور ساماندهی شده اند.
وی با اعلام اینکه کلیه خدمات نظارتی دامپزشکی بصورت رایگان انجام می شود ابراز داشت: مردم شریف استان از طریق شماره تلفن چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 3000231512 و همچنین شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستانها با دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ی

نظارت بر ذبح دام های تاسوعا وعاشورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار