رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم گفت : بالغ‌بر 50 هزار دانشجو در سراسر کشور بدون امکانات خوابگاهی در حال تحصیل هستند.

تحصیل 50 هزار دانشجو در کشور بدون امکانات خوابگاهیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از دانشگاه دولتی گرمسار گفت : خوابگاه سازی یکی از رویکردهای مهم وزارت علوم است که این مسئله نیازمند تعامل و همکاری ویژه مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه تأمین بودجه و اعتبارات لازم برای این امر در دستور کار است افزود: در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی جدی و دقیق برای رفع کمبود فضای خوابگاهی برای دانشگاه‌های کشور طراحی‌شده است.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه طبق نظر کارشناسان بالغ‌بر 200 خوابگاه برای دانشگاه‌های کشور با کمبود مواجه هستند تصریح کرد: با این شرایط بالغ‌بر 50 هزار دانشجو در سراسر کشور بدون امکانات خوابگاهی در حال تحصیل هستند.

 وی از احداث اتاق‌های تندرستی در مراکز خوابگاهی دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: این اتاق‌ها برای ترویج فرهنگ ورزش و ایجاد روحیه شادابی و نشاط برای دانشجویان ساکن در خوابگاه احداث می‌شود.

 یزدان مهر با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از دغدغه‌های اصلی این وزارت خانه است افزود: دانشگاه‌های نسل سوم می‌توانند این دغدغه را به‌خوبی مرتفع کنند.

 وی دانشگاه‌های مهارت محور که دروس فنی و مهندسی در آن‌ها تدریس می‌شود را از دانشگاه‌های نسل سوم دانست و تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت خوبی برای تقویت مهارت و به‌کارگیری علم و تولید ثروت از آن را دارد.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت مالی می‌کند و دانشجویان باید نسبت به عضویت و توسعه و تقویت این شرکت‌ها اهتمام ویژه بورزند.


انتهای پیام /ه


کمبود خوابگاه در دانشگاه های کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار