استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال (۱۳ هزار میلیارد تومان) در چهارسال اخیر در استان هزینه شده است.

۱۳۰ هزار میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان هزینه شده است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان  در آیین افتتاح ۳۳ طرح بنیاد برکت استان همزمان با ۲۰۰ طرح در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در دفتر امام جمعه زاهدان اظهارداشت: از ابتدای انقلاب تا سال ٩٢، فقط ۹۲ هزار میلیارد ریال (۹ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان) و در چهار سال اخیر ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این استان تزریق شده است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۱،۵ درصد از مساحت ایران، وسیع‌ترین استان کشور است و حدود ٩ هزار روستای کوچک و بزرگ در آن وجود دارد که ارائه خدمات برابر به آن‌ها بدون نقش آفرینی خیران برای دولت دشوار است.

هاشمی با بیان اینکه بنیاد برکت گام‌های بزرگی در ارائه خدمات به سیستان و بلوچستان برداشته است، توجه بیشتر این بنیاد را در اختصاص اعتبارات به استان خواستار شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در این آیین با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از مرکز کشور فاصله زیادی دارد گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران خدمات خوبی در این استان ارائه شده است.

آیت الله محمد محمدی گلپایگانی افزود: برادری و اخوت میان مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان حاکم است و با وجود دورافتادگی این استان از مرکز کشور، امنیت خوبی در آن وجود دارد.

از مجموع ۲۰۰ طرح بنیاد برکت ٣٣ طرح مربوط به سیستان و بلوچستان است که امروز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور شماری از مسئولان به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل ساخت مسجد، خانه عالم، کانون‌های فرهنگی است که در شهرستان‌های زاهدان، زهک، هامون، نیمروز، دلگان و مهرستان بهره برداری شد.

انتهای پیام/ع

افتتاح 32 طرح بنیاد برکت درسیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار