سرایداران مدرسه در سالم سازی بوفه مدارس بیشترین نقش را دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی رزمجو مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه همگان در سالم سازی بوفه مدارس باید احساس مسئولیت داشته باشند گفت: دراین میان نقش هیچ فردی قابل انکار نیست، حتی سرایدار مدارس هم دراین زمینه بیشترین نقش را دارند.

وی بیان کرد: بوفه مدارس نزدیکترین محل عرضه مواد غذایی به دانش آموزان است، که روزانه هزاران دانش آموز از این بوفه‌ها مواد غذایی تهیه می‌کنند که این مواد غذایی غیر استاندار به سلامت کودکان آسیب می‌رساند.

رزمجو با بیان اینکه کارشناسان بهداشت در شیراز و دیگر شهر‌های فارس بر عرضه مواد غذایی در بوفه مدارس نظارت دارند و به مدارسی که بوفه و توزیع نامناسب نداشته باشد اخطار داده می‌شود که از عملکرد‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد مواد غذایی مدارس از جمله ساندویچ‌ها با تقاضای بوفه مدارس تهیه می‌شود.

رزمجو ادامه داد: بر اساس آمار موجود ۵ هزارو ۸۶ مدرسه در استان فارس تحت پوشش برنامه‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده، که از این تعداد یک هزار و ۵۶ مدرسه عنوان مدارس مروج سلامت را به خود اختصاص داده اند و جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار دانش آموز در مدارس تحت پوشش برنامه‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ت

نقش سرایداران مدرسه در تغذیه دانش آموزان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار